onder dekens slapen

Hoi,

Mijn dochter van nu 13 maanden gaat, als ze gaat slapen, altijd onder de dekens liggen.
Het helpt niets om haar steeds erbovenuit te leggen: ze draait zich op haar buik en kruipt lekker warm onder de dekens. Als je geluk hebt, zie je nog net haar kruintje.

Maar ik vind dit natuurlijk wel eng: krijgt ze zo wel genoeg zuurstof etc.

Gaan jullie kids ook onder de dekens liggen, of iets anders?
Heb nog twee jongens van 7 en 8 jaar, maar die bleven altijd gewoon met hun hoofd boven de dekens liggen.

Groetjes Renata.
 
Hoi Linda,

Waar heb je deze 4 seizoenen slaapzak gekocht?
Heb nl wel een 4 seizoenen deken/dekbed voor haar.
Die heb ik toendertijd bij een groot babywarenhuis gekocht (in Kesteren).

Klinkt goed zo'n 4 seizoenenslaapzak!

Groetjes Renata.
 
Heb nu een 4 seizoenenslaapzak/combisleeper gezien op het internet. (van 1-4 jaar)
Dat is inderdaad wel wat voor mijn dochter.
Ga proberen deze tweedehands te krijgen, want vindt hem best prijzig.

Groetjes Renata.
 
Een gewone 'goedkope' slaapzak van Hema, Prenatal of iets dergelijks werkt ook prima! Die heb je in verschillende maten dus het volgende seizoen weer een grotere. Kun je bij een eventueel volgend kindje ook weer gebruiken.
Ik heb er zelfs een zonder mouwtjes (maatje 62 hebben ze niet met...) maar das ook geen probleem. Gewoon een romper met lange mouwen aan en een warm shirtje erover. Onze dochter slaapt als een roos!
 
Julia slaapt altijd al in pyama in een slaapzak zonder mouwen onder haar dekens.
Maar ze kruipt dus nog steeds eronder.

Dus ga ik voor een combi-sleeper/4 seizoenenslaapzak  kijken. Helaas hebben ze deze niet in zweden (tenminste ik heb hem nog niet kunnen vinden). Maar ik zoek dus echt een vervanger voor haar dekbed/dekentjes, omdat het te koud is om zonder dekentjes in een slaapzak zonder mouwen te slapen!

Ik had nog nooit gehoord van een 4 seizoenenslaapzak, maar denk echt dat dit zeker wat voor Julia is. Dus thanx voor de tip!!

Groetjes Renata.
 
Hoi Renata,

onze zoon (nu 15 mnd.) slaapt al lange tijd alleen in een slaapzak. Ook hij trok de dekens over zijn hoofdje. Bovendien laat hij zich niet instoppen.
Nu in de winter slaapt hij in een winterslaapzak (met of zonder mouwen) en straks in het voorjaar gaan we weer over op de dikkere zomerslaapzak van de Prénatal en in de zomer gebruiken we weer een dun zomerslaapzakje.
Een gewone winterslaapzak is warm genoeg. Deze kun je prima via Marktplaats bemachtigen. Je zult er toch een paar van moeten aanschaffen i.v.m. lekkende luiers e.d. (onze zoon had laatst griep en spuugde de ene na de andere slaapzak onder; wat was ik blij, dat ik een stapeltje had liggen - met dank aan mijn schoonzus).
Onze zoon slaapt nu in een slaapzak van 110 cm. Die kan hij hopelijk komende winter ook weer gebruiken. Je kunt ook slaapzakken kopen bij de Hema en de V&D.

Groetjes, Marijon
 
Terug
Bovenaan