Onder water bevallen??

Ik ben nu 10 weken en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje, en het is misschien een beetje vroeg om me hier al mee bezig te houden, maar ik ben er in m'n hoofd toch al erg mee bezig. Ik wil graag thuis bevallen, het lijkt me ideaal om gewoon lekker rond te kunnen scharrelen in een vertrouwde omgeving, muziek of tv aan, het lijkt me erg ontspannen. Ik ben gister gestuit op een site die onder water bevallen aanraad. Ik werd er erg enthousiast van, het ziet er geweldig uit. Helaas is mijn vriend hier helemaal niet voor te porren en wil hij dat ik in het ziekenhuis beval. Nou vind ik dat niet helemaal redelijk aangezien ik het zware werk zal moeten doen, maar hij is gewoon erg bang dat het mis gaat. Wat vinden jullie van thuis in bad bevallen, of heeft iemand hier een positieve of negatieve ervaring mee?

Liefs Eavie

Hoihoi,
je hebt gelukkig nog een poosje de tijd om er over te denken en te overleggen met je vriend.
Wij kiezen zelf voor een thuisbevalling. Een thuisbevalling is over het algemeen net zo veilig als een ziekenhuisbevalling. Als er in het ziekenhuis midden in de nacht een gyn opgetrommeld moet worden duurt het nl ook lang. (die staan ook niet te wachten tot er complicaties zijn en liggen look lekker in hun bed tot ze opgepiept worden). Ik heb er wel over nagedacht want het lijkt me heerlijk om in bad te kunnen tijdens de weeën en wij hebben zelf geen bad, en in het ziekenhuis op de verloskamer wel. maar toch kiezen wij voor het huiselijke.
Als je een onderwater bevalling wilt moet je dat wel heel goed  overleggen met je verloskundige want niet elke verloskundige wil dat begeleiden.  
succes er mee en veel plezier met je zwangerschap.
lies 36 wk en 3 dagen.

hio daar,

een bevalling thuis
is vaak veiliger
omdat het minder vaak op ingrijpen uitloopt...

als je een paard al niet mag storen
tijdens de weeen
omdat het complicaties zal voordoen
hoeveel meer moet je een vrouw danniet storen
in haar bevallings proces!!

als je thuis bent in eje eigen omgeving
zoalsje zelf al aangeeft
heb je vele meer bewegingsvrijheid..

vroeger was het in vele landenzo
dat alleen de rijken naar het ziekenhuis konden

en toen iedereenop een gegevenmoment kon gaan
dacht metn "hey wat een luxe"
maar juist in zieken huizen word veel meer
en eerder in gegrepen

en tis inderdaad zo
dat de gynaecoloog ook opgepipt moet worden
 en dat je er vaak nog eerder bent dan de gynaecoloog

en buiten de technische voordelen
is het super fijn
om in je eigen bed   je baby te leren kennen

ff vlug douchen en dan hup er wer bij hmm )

en helemala niet gek dat je nu al een
de bevaling denkt hoor!!

heel veel succes!!

xx bibi :)

wat ik nou vergeten was te zeggen...
is iets over het onder water bevallen,
daar gaat het tenslotteomo bij deze topic hihi

het lijkt mij namelijkok zalig
en het schijn dat de overgang beter is voor je baby
dat ie inelligenter zou worden..

een tante is vk en ze zei over onder water bevallingen het volgende:
nou je kan het niet goed zien
dus ik laat ze mara zuchten en puffen
en hopen dat het goed gaat
\want scheurtjes kun je niet zien enzo
en ookn eit hoe het hoofdje erbij ligt..

maar misschien zijn er vk's met meer ervaring
en een speciaal bad zodat ze het beter kunnen zien of zo..

er is een ziekenhuis in spanje
het enige waarop je op eennatuurlijke manier mag bevallen
en dar staat een groot bassin

ik moet vrijdag voro controlen en ben dan dik 39 weken
dus als het   dan begint blijd ik mara hahhaha

maar goed het plan is thuis bevallen

ik wens je hele vele succes bij julie beslingen!!

zet hem op
gelukkig heb je nog even tijd

xx bibi ;)

Als vk begin ik niet aan onderwaterbevallingen. In bad ontsluiten, prima, maar de geboorte op het droge. Je hebt geen enkel overzicht op inscheuren etc. En ik weet ook wel dat er dan geroepen wordt dat je in bad minder snel inscheurt, maar toch. Als je gaat persen komt er vaak wat ontlasting mee, je man kan dat er wel met een theezeefje uitscheppen maar het water wordt er niet schoner op. De vk moet speciale lange handschoenen aan, dus die moet je ook nog bestellen. Ik zag op een plaatje van zo'n site een vk met gewone handschoenen aan, maar als je tot je ellebogen in het water staat is dat niet handig. Als het hoofdje geboren  is heb je weinig zicht op eventueel de navelstreng om het nekje.
Laat dat allemaal goed gaan, dan zit je lekker met de baby en dan moet de placenta nog komen. Dat gaat  gepaard   met wat bloedverlies, en soms met een heleboel bloed. Een flinke scheut en het water is rood en ik kan raden of het 500 ml of 1500 ml is. En het idee dat je iemand in shock uit een badkuip moet sjorren is niet aantrekkelijk.
Kortom, dit zijn de redenen om in onze praktijk er niet aan te beginnen, maar misschien vind je iemand die er anders over denkt.

Terug
Bovenaan