Ondergewicht dreumes?

<p style="text-align: left;">Hallo Allemaal,</p><p>Ik ben vandaag bij het consultatiebureau geweest voor een extra weeg/meet controle. </p><p>Bij de vorige controle waren ze van mening dat onze dochter achterbleef met der gewicht. </p><p>Wel was ze flink gegroeid in de lengte. </p><p>Ze woog +- 3 maanden geleden 9.3 kilo en was 81 cm +-14 maanden. </p><p>Vandaag is woog ze 10 kilo en 84 cm (18 maanden) bij het consultatiebureau geven ze aan dat als ze na de BMI kijken ze ondergewicht heeft maar dat ze op zo jonge leeftijd niet na de BMI kunnen kijken. </p><p>Ze eet goed, slaapt goed, is lekker actief. En ziet er na mij mening gezond uit. </p><p>Maar begin door het consultatiebureau toch te twijfelen. </p><p>Maar als ik dan na onze dochter kijk, maak ik mij minder druk omdat ze goed eet, en altijd slank en lang is geweest, als baby al.</p><p>Ze gaat alleen niet volgens het gemiddelde groei lijntje. </p><p>Ben benieuwd na andere ervaringen en meningen. </p><p>Alvast bedankt. </p>
 
Valt toch wel mee haar lengte en gewicht?
Lekker zo door gaan hoor en niet twijfelen! Zolang ze haar eigen lijntje volgt is het goed.
mijn zoon zit qua gewicht ook op de -1 ten opzichten van zn lengte maar hij is gewoon heel lang! En zowel papa als mama ook lang en dun. Dus bij ons deden ze er totaal niet moeilijk over!
 
Vind het wel mee vallen bij jou dochter 
Onze dochter wordt woensdag 4 jaar en is 98 cm en weegt 12 kilo.
Dus die is een stuk kleiner in verhouding 
 
 
Het voelt net alsof ik mijn eigen verhaal lees ? mijn dochter heeft altijd -1 gezeten op de groei Curve en nu buigt ze zelfs af naar beneden. Toen ze 18 maanden was woog ze 9,4 kilo en was 81 cm. Wij moesten een afspraak maken met een diëtiste om te kijken of ze iets miste in der voeding. Kwam uit dat ze iets minder mocht drinken en nog meer mocht eten, terwijl ze best veel eten naar binnen werkt op een dag. Ook hebben wij een klein probleempje want ze heeft ook nog koemelkallergie dus veel volle producten zoals yoghurt en melk kunnen wij niet gebruiken. Ook is ze de hele dag actief bezig en heeft het ook een deel met genen te maken denk ik, mijn man is ook super slank.

Ik kreeg vaak de tip om volle producten te gebruiken zoals volle yoghurt en volle melk. Eten warm maken in roomboter of een klontje roomboter toevoegen aan het warme eten. Misschien helpt het je?

Succes en je bent niet alleen! Ik heb me vaak onzeker gevoeld door het CB terwijl ik zie dat mijn dochter er naar mijn idee gezond uitziet.
 
Je kindje eet, slaapt en speelt goed en je maakt je er verder geen zorgen om. Als jij als ouder het gevoel had gehad dat er iets niet goed zou zijn had je die signalen wel opgepakt. We zijn allemaal verschillend. De een is klein en dun de andere groot en flink. Als je naar de papa en mama kijkt verklaart dat vaak een hoop. Mijn zoontje van nog geen 8 is een flinke van bijna 10 kg. En hij krijgt verder niets meer dan wat hij zou mogen hebben. Het is aanleg, genetisch bepaald hoe we gebouwd en gevormd zijn. Zijn vader en ik zijn ook groot en stevig ?
 
Mijn dochter van nog geen 2 is 92/93 cm en 13 kg. Altijd al een lang ding geweest met weinig spekjes. Je kunt er weinig aan doen, zolang ze vrolijk zijn en lekker spelen enzo!
 
Terug
Bovenaan