Onderhandelingsobject!

A

Anoniem

Guest
Ik ben gedegradeerd tot onderhandelingsobject! En ik weet niet wat ik er van moet vinden! Het zit zo:

Mijn man is IT'er en nogal goed in wat hij doet, dus erg gewild. Nu werkt hij in Amsterdam en we wonen in Den Haag. Hij kan hier in Den Haag aan de slag en zijn baas daar (zijn oude baas in A'dam) zei tijdens een etentje bij ons thuis: 'We kunnen ook wel een baan voor je vrouw vinden hoor' (ik zit op een tijdelijk project dat eind van het jaar stopt). Ik was best wel gevleid...

Gisteren heeft mijn man tegen zijn huidge baas (die weer een persoonlijke vriend van zijn oude baas is) gezegd dat hij waarschijnlijk stopt en naar Den Haag gaat. Waarop zijn baas zegt: Wat kunnen we doen om jouw te behouden? Remco vertelde dat het vooral omp de reis afstand gaat en dat verhuizen geen optie is omdat ik in Den Haag werk.

Waarop zijn baas zegt: Maar dan vinden we toch gewoon een baan voor je vrouw hier in ons bedrijf!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, is dit nou vleiend? of ben ik inderdaad gewoon een onderhandelingsobject!?

Annemieke

Dat ligt er maar net aan wat voor baan er geboden wordt.
Is het een interessante baan met een interessant salaris dan zeg je vriendelijk: dankjewel.
Is het niet beter als je baan die je nu hebt dan zeg je:"Ja zeg, ik laat me niet gebruiken als onderhandelingsobject!!!)
Even kijken wat je zelf goed uitkomt dus!
Liefs Nelleke

Hoi,

Nou dat is wel wat, je man is niet alleen erg populair, jij ook! Even goed vragen over wat voor een baan en zekerheid krijgen dat je hem echt krijgt. Dan een afweging maken, wil je wel naar A'dam? Ik ben ook pas verhuist, nu is Tess nog klein, dus kan het makkelijk, maar over een jaar of 2 heeft ze vriendjes hier en wil ik niet verhuizen. Ik had verder weinig in mijn oude woonplaats, en mijn ouders verhuisde mee dus ik liet "niets" achter, ik weet neit hoe jouw situatie is.

Dus in het kort, even duidelijkheid en zekerheid zien te krijgen over het hoe en wat en dan heel goed praten en denken en een beslissing nemen. Dat zou ik doen.

Succes!

Nanda

Pff wat een gewilde familie zijn jullie.
Moeilijk hoor.
Hoe denk je er zelf over?

Nou, jullie hebben het voor het uitzoeken zo! Laat ze met een aanbod komen en dan kan je altijd nog zien wat je doet, toch?!
Groetjes mv Thom

Inderdaad vleiend, maar eh.... ook link om meerdere redenen.... als je binnen hetzelfde bedrijf werkt... hoe vaak kom je elkaar dan tegen en wat voor effect heeft dat op je relatie? En stel dat dat niet het geval is... wat als het bedrijf failliet gaat? Of als ze genoeg hebben van de een? Kom je in een hele gekke situatie terecht....

Ik zou er goed over nadenken en voorlopig gewoon wel even genieten van het feit dat ze je man zo graag aan het werk willen hebben.

succes

mama van Rêve

Terug
Bovenaan