ondernemers met zwangerschapservaring?

A

Anoniem

Guest
Hee meiden, hoe gaat het met het ondernemen? Kunnen jullie mij wat tips geven...
Ik werk normaal gesproken 5 dagen in de week op kantoor en daaromheen thuis wanneer het nodig is. Op zich best flexibel, kan aan de keukentafel ook mijn werk doen maar toch het liefst (lees: efficiëntst) op kantoor. Ben nu 6,5 week zwanger en vandaag thuis omdat ik gisteren zoooo moe was dat ik het echt eventjes niet meer trok. Niet dat die vermoeidheid als een complete verrassing voor mij komt maar ik heb wel altijd gedacht “ik zie wel als het zover is”. Alleen nu wordt ik nerveus, moet ik mijn werk nu al op een lager pitje zetten? Ik snap wel dat dat in loondienst ook niet kan maar dan heb je weer voordelen verderop je zwangerschap (je baas die je verlof financiert ed...).
Dus als jullie je ervaring willen delen, graag?!

Liefs S.

Ik ben zelf geen ondernemer, maar mijn vriend wel. Ik weet niet precies wat je vakgebied is, maar het handige van ondernemer zijn is dat je je eigen tijd een beetje in kunt delen. Als jij tussen de middag moe bent, kun je even een flinke pauze nemen, waarna je er weer tegenaan kunt. (weet niet of dit voor jou mogelijk is en of je nog personeel om je heen hebt?)

hoi,

idd kun je misschien je tijdne zle fiets anders indelen?

wel wet ik van een vriendin met een eigen winkel dat zij verzekerd is en een zwangerschaps uitkering bij het uwv kreeg.....
alleen dat voorkomt niet dat als je minder werkt je minder vedient....

ik dnek dat het het verstandigst is omalvast t eproberen ernaar toe te werken steeds iets minder te werken, je kunt zolang mogelijk door blijven gaan, maarals je halverwege instort is het natuurlijk dubbel moeilijk

gr brenda

Hoi,

Ik kan uit je verhaaltje eigenlijk niet zo duidelijk opmaken wat je nu precies wilt weten. Wil je stoppen bij je baas en zelfstandig gaan werken? Of iets anders?

Ik heb sinds een jaartje een eigen winkel op internet, waarbij ik dus volledig mijn eigen tijd kan indelen, maar: geen verkoop = geen inkomen ! Gelukkig leven we van het salaris van mijn man en is het voor mij gewoon een uit de hand gelopen hobby, waar ik leuk een extraatje mee verdien, dus ik hoef er niet van te leven. Als jij dat wel moet, moet je natuurlijk alles goed overwegen.

Als onze kids er straks zijn, zal het voor mij ook minder omzet betekenen, omdat je dan gewoonweg minder tijd eraan kunt besteden. Maar het is wel ontzettend leuk om eigen baas te zijn en te kunnen doen en laten wat je wilt !!

Kortom: als je nog iets specifieks wilt weten... schrijf het gerust op en anders succes met alles !!

groetjes Marasje

Ohw, sorry... ben al vijf en een half jaar zelfstandige, dus niet in loondienst. Deel een kantoor met twee andere bedrijven, doen een hoop samen maar zijn allen onafhankelijk van elkaar. Als ik niet werk heb ik geen inkomen. Ben er niet geheel afhankelijk van want mijn partner heeft een goed inkomen. Waar het mij nu om gaat is dat ik probeer een soort ritme uit te vinden. Is het handig om bv eerder te stoppen en eind van de middag een dutje te doen of zal ik bv woensdags de hele dag bijtanken. Ik weet het niet en was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen tijdens je zwangerschap. Daarna is natuurlijk weer een heel ander verhaal...

Liefs S. die als een vermoeide, misselijke, zwangere op de bank ligt met d’r laptop. Maar wel supertrots en blij dat het zo is!!!

Ok !! had ik het dus helemaal verkeerd begrepen...

Ik deed in het begin van de zwangerschap  echt alleen maar waar ik zin in had... en dat was niet veel kan ik je vertellen !! Had erg veel slaap nodig, sliep 's morgens wat langer door en nu gaat het sinds een paar weken weer heel goed, geen misselijkheid meer, niet meer moe en ben nu weer lekker bezig de hele dag.

Ik hou me er gewoon aan, dat als ik zelf denk dat ik te moe word, ik gewoon ff een pauze inlas, ga lekker op de bank zitten, iets drinken, appeltje eten, en als het weer gaat, ga ik weer wat doen. Ik denk dat dat beter is voor jezelf, dan toch een dag volmaken en de volgende dag als bijkom-dag inlassen, want dan ben je misschien die dag ervoor al te ver gegaan, snap je? Maar goed, je eigen lichaam zegt het toch wel hoor.. doe wat je zelf het fijnste vindt !!

Ben nu druk aan het strijken, want we zitten  vanaf  maandag lekker 2 weekjes op Tenerife !! (over bijkomen gesproken.. hahaah!) De "laatste luxe vakantie" waarschijnlijk voor een lange tijd, dus we nemen het er even van !

Groetjes Marasje

Bedankt voor je reactie marasje en als ik je nog een tip mag geven; neem je bikini mee!!! Wij zijn vorige maand op Fuerteventura geweest en hebben heerlijk in de zon gelegen. Ook warme kleding want zodra de zon onder is is het wel heel koud. Geniet lekker van jullie luxe vakantie en succes met de zaak.

Liefs S.

tnx !! Ik heb inderdaad al vanalles uitgezocht: bikini, shirts met en zonder mouwen, trui, jack, lange en korte broek, kortom hopelijk genoeg voor elk weertype !

Vorig jaar waren wij op Fuerteventura, ook leuk !

Jij ook succes en tot hoors hier wel weer !!

groetjes Marasje

Terug
Bovenaan