onderrug, en staartbotje doen zo'n pijn

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik weet niet of dit meer voorkomt bij zwangere vrouwen.
Ik ben nu 12 weken zwanger, de  andere kwaaltjes qua misselijkheid e.d. heb ik nu achter de rug..

Ik ben alleen rond 3 uur 's middags uitgeput. Ik heb een kantoorbaan en werk tot 5 uur, maar die laatste 2 uur, komt er gewoon niets meer uit me..

Mijn onderrug, doet pijn, het lijkt wel of mijn bekken/heupen moeite hebben om te veranderen van positie (van zitten naar staan, van staan naar zitten) maar ook geloon lopen doet pijn... ik geef mezelf altijd wel een schop onder me kont, want ik moet toch doorgaan... maar vooral 's avonds is de pijn niet te harden.

Badderen, ontspannen, het helpt allemaal niet. Iemand nog andere suggesties?
en weet iemand misschien hoe dit komt?

Liefss..

hoi,

je bekken verweekt in de tijd om zich voor te bereiden op de bevalling en ik vrees voor je dat je bekkeninstabiliteit hebt, dat dit verweken al eerder begonnen is.
ikzelf heb hier al last van sinds week 5, ben nu bijna 13 weken en die misselijkheid is gelukkig bij mij ook over.
rust is heel belangrijk, het is ook slecht om lang in dezelfde houding te moeten zitten.
bespreek dit op je werk zou ik zo zeggen, ga gewoon wat eerder naar huis.

sterkte.

Hoi,
Niet alles is meteen bekkeninstabiliteit hoor!
Ga naar je huisarts toe die kan meteen zien of het aan je bekken ligt of niet, ik heb ook geregeld last van mijn rug (laag) en stuitje en het zijn bij mij mijn spieren en ik ga morgen daarvoor naar fysio om de juiste oefeningen te doen.
Ik probeer zoveel mogelijk afwisselend te zitten en lopen, maar ik heb een zittend beroep en dan is het wel eens moeilijk om te gaan staan, of je vergeet het.

Veel sterkte!

Groetjes Mickey (22 wk)

Hoi Hoi,

Jepz... ik ken het... Ik heb ook een zittend beroep. Vreselijk veel pijn in me stuitje. Vooral als ik het erg druk heb, dan kan ik aan het eind van de dag echt niet meer. Een kussentje op je stoel verlicht iets. Ik heb er ook een paar keer met de VK over gesproken. Ieder half uur even lopen en een kussentje en op je houding letten! scheelt al. Maar de VK zei ook dat als het echt niet meer ging ik naar de fysio toe moet, hoewel pijn in je stuitje moeilijk te verhelpen is, ook door de Fysio (volgens mijn VK dan). Volgens haar kan het te maken hebben met de verweking van je botten. Alles is zo een beetje aan het veranderen en bij de een doet het pijner dan bij de ander....

Succes

Groetjes Christie

Terug
Bovenaan