ondertemperatuur

Hallo,
Heeft een van jullie weleens meegemaakt dat je kindje onder de normale temperatuur heeft? Mijn zoontje nu 8 weken heeft een normale lichaamstemperatuur tussen de 36.8 en 37 graden. Toen hij net geboren was had hij 35.9 ze hebben hem toen tussen kruiken gelegd en zijn temp. kwam wat omhoog. In mijn kraamweek hebben we 1 keer gehad dat hij 36.2 had en mocht toen niet in bad van de kraamverzorgster.
Gisterenavond haalde ik hem uit zijn bedje voor de laatste voeding en toen voelde hij ook koud. Hij lag gewoon met zijn kleertjes aan in zijn bedje met net zoveel laken en dekentje als altijd. Ik heb hem getemperatuurd en toen bleek hij 36.3 te hebben.
Nu moet ik erbij vertellen dat het een gezonde hollandse jongen is, groeit goed, eet goed, is heel de dag vrolijk, zelfs gisteravond toen hij dus "koud"was. Ik heb hem maar weer een mutsje opgedaan en vanacht was hij om half 5 nog niet warmer geworden. Een kruik of dekentje erbij vond ik ook een beetje eng, omdat ik bang was dat hij dan weer te warm zou liggen. Ik heb er na half 5 toch maar een fleecedeken bij gelegd en vanmorgen was zijn temp weer 36.8.
Nu is het inmiddels weer 37 maar ik heb zelf eigenlijk niet geslapen vannacht, vond het toch erg vreemd, maar aangezien hij dus geen zieke indruk maakte durfde ik ook de ha post niet te bellen.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt of niet?
Ik vraag me toch af wat er achter zit, waarom zijn temp. nu ineens ging zakken.

groetjes rachel

hoi hoi,

Vervelend hè, om zoiets kun je je ontzettend bezorgd maken, maar of het echt ernstig is weet ik niet. Senne had bij haar geboorte ook ondertemperatuur. Gezien ik juist hoge koorts had, werd het toen wel in de gaten gehouden. Ze heeft de eerste weken altijd een mutsje gedragen. Als de temperatuur echt zakte naar 36,0 dan werd ze uitgekleed en met haar blote lijfje  op mijn blote bovenlichaam gelegd, met het dekbed over ons heen.  (ik had toen overigens geen koorts meer hoor) Het was verbazingwekkend hoe snel Senne weer op temperatuur kwam. Senne heeft nu een vrij lage basistemperatuur, ze haalt bijna nooit de 37 graden, maar dat is volgens de ha en het cb helemaal geen probleem. Haar papa heeft dat ook.

Ik zou voor de zekerheid gewoon even het cb of de ha bellen, zij kunnen je vast geruststellen. Alleen een beetje vervelend dat het nu net weekend is. De huisartsenpost/eerste hulp wil je vaak telefonisch ook wel advies geven hoor, als je bij voorbaat aangeeft dat het geen spoed is, maar je je toch zorgen maakt.

Groetjes,
Dionne

hoi rachel
mijn zoon heeft juist een hele hoge temperatuur.al sinds een week of 10 heeft hij gemiddeld 37,7.ik dacht eerst dat hij ziekjes werd,maar nu 8 weken later heeft hij het nog.hij is niet ziek.hij zweet wel snel,net als zn vader.de cb-arts heeft er geen verklaring voor.wij letten er goed op dat we hem niet te dik aankleden en jij kan je zoontje helpen door hem juist een extra laagje aan te trekken.
groetjes kari

Hoi Rachel,

Waar mijn kraamverzorgende ons op wees, dat we daar voor op moesten passen, was juist teveel kleertjes en dekentjes omdat kindjes dan erg gaan zweten en dan juist erg af kunnen koelen in een koel kamertje. Maar dat zou je waarschijnlijk wel gemerkt hebben, denk ik. Toch iets om in de gaten te houden.

Maar het is volgens mij normaal dat kindjes erg schommelen in hun temp hoor! Esther was 35.9 graden toen ze geboren werd. Ze had ijskoude paarse handjes. Net haar moeder, die heeft ook altijd koude vingers (arme Esther, die voelt de hele dag die ijshanden in haar nek).

Groetjes,

Eveline

hallo,

hij is vandaag al heel de dag goed op temperatuur tussen 36.8 en 37.5 in zeg maar. Ik heb hem vanavond ook gewoon in bad gedaan en zijn massage gegeven (daar kan hij altijd zo van genieten hahaha) hij ligt nu ook weer lekker in zijn bedje met gewoon een pyama aan en een lakentje en 1 dekentje dubbel. Ik hoop dat hij nu ook gewoon op temp. blijft. Ik meet het bij de laatste voeding dadelijk nog wel een keer. arme stakker hij wordt zowat bij elke voeding getemperatuurd.

dank je voor jullie reacties in ieder geval. Ik ben al iets geruster.

groetjes rachel

Terug
Bovenaan