Onderwater bevalling, wie oh wie???


Hoi hoi,

ik zit er de laatste tijd aan te denken om onder water te bevallen. Moest er eerst nooit aan denken, maar het lijkt me toch best rustgevend. En het belangrijkste wat ik denk, is dat je misschien een stuk minder kans hebt op uitscheuren. Daar alles wat weker wordt lijkt mij.
Maar zijn er meiden die hier ervaring in hebben? Want dat lijkt mij echt het ergste wat er kan gebeuren, dat je uitscheurt. Weet namelijk dat dit bij zo'n 60% wel gebeurt.

Groetjes Cody
38w
 
Hoi Cody,

Dat lijkt mij nou ook wel wat, een onderwaterbevalling. Dat wilde ik eigenlijk bij mijn eerste ook al. Ik heb daar toen ook naar geinformeerd. Volgens mij was dat wel prijzig want je moet dan een speciaal bad huren. En volgens mij moest je dat ook betijds bestellen en ik zag dat jij al in je 38ste week zit. Ga je thuis of in het ziekenhuis bevallen? In sommige ziekenhuizen hebben ze ook een bad. Ik ga in het ziekenhuis bevallen omdat ik in het buitenland woon (de vk durft het niet aan thuis ivm complicaties). Ik ga dan ook in doetinchem bevallen en ik ga nog wel informeren of ze daar een bad hebben.
Ik ben zoiezo gek op een bad, heerlijk dat warme water, dat is echt pijnverlichtend. Ik lig er thuis dan ook veel in.
En over uitschuren gesproken, bij de eerste had ik een heel klein mini scheurtje die is ook niet gehecht, terwijl ik me nog zorgen had gemaakt of het kindje er wel door heen zou passen omdat ik zo klein ben.
Ik hoop dat ik het nu ook weer zonder uitscheuren of inknippen af kan want dat lijkt me inderdaad ook vresselijk.
Nou, ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met onderwaterbevallingen.

Groetjes, Ris (23 of 24 weken, ben de tel kwijt)
 
Ik zou ook wel in bad willen bevallen, maar ik doe het toch maar niet. Lijkt me zo'n gedoe, een bad in de woonkamer, anders past het niet, en dat helemaal vullen. En verder maar hopen dat je niet stiekum toch naar het ziekenhuis moet. En het kost ook nogal wat, zo'n bad huren, of ben ik nu een kniepert? en dat allemaal ook nog eens midden in de winter. Nee, praktisch lijkt me dat niet echt, zou wel kunnen als het ergens anders kon zodat   je zelf niet ook nog eens met al die zooi zit.
Als de vliezen nu niet meteen breken kan ik altijd nog een tijdlang in mijn eigen bad gaan zitten, dat is ook wel lekker en daar zit een gewone afvoer op! En anders maar onder de douche staan of zitten.
We zien wel hoe het gaat, maar in elk geval niet in een gehuurd bad!
groetjes
Klarie
 

Hoi,

ik ga in het ziekenhuis bevallen en ik meende dat ze daar een bad al hadden. Weet dus ook eigenlijk niet of je er dan ook nog voor zou moeten betalen. Maar ik zal dat snel's navragen. Ben wel benieuwd eigenlijk. Want mij lijkt het opzich best prettig.

Naja, jullie horen nog van me!

Groetjes Cody
38w1d
 
Hoi,

Vorig jaar ben ik van mijn eerste zoontje onder water bevallen in het ziekenhuis (in België, ik ben belg en wilde ook daar bevallen). Ik denk wel dat je hier in sommige ziekenhuizen in Nederland ook speciale baden hebt daarvoor.

Mijn bevalling verliep heel vlot: of dit nu aan het bad ligt of niet, dat weet ik niet (ik kan het nog niet vergelijken met een gewone bevalling). Maar nu ben ik 38 weken zwanger van mijn tweede en ik heb ervoor gekozen om terug onder water te bevallen omdat ik het zo'n mooie ervaring vond.

Of je minder uitscheurt, dat weet ik niet: ik had een klein scheurtje, maar die hebben ze niet moeten hechten.

Wat ik het mooist vond, dat was het moment na de bevalling: mijn zoontje heeft nog 10 minuten bij mij in het water mogen liggen voor ze hem wogen,... Heerlijk was dat: hij was lekker rustig en voor mij was het ook een prachtig moment!

Het nadeel is soms dat de vrouwen het te warm krijgen en uiteindelijk toch uit bad willen voor de bevalling zelf.

Veel succes in elk geval!

Groetjes, Veerle.
 
Terug
Bovenaan