onderwater bevalling

Hallo,
Ik heb een vraagje, wie heeft er ervaring met de onderwater bevalling.
Hoe heb je dit ervaren.
Mijzelf lijkt het (heb geen vergelijking hoor.) wat zachter voor je onderkandje als je in het water ligt/zit.
Maar het is wel een heel omslachtig gedoe, het huren, opzetten, het bad 5 weken in de kamer hebben staan.
Ik zou graag wat ervaringen horen als het kan,

Gr. Jiska

Hoi,
Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel over nagedacht bij alle twee mijn zwangerschappen. En heb toen toch maar besloten om het niet te doen. Ten eerste had ik er geen plek voor, ten tweede doen niet alle verloskundigen het. En ten derde; Het wordt zo'n heel gedoe als het niet goed blijkt te gaan. De vk kan het toch niet zo goed zien als dat je op een bed ligt. Ik vond het niet zo'n veilig idee en zeker niet bij de eerste.
Heb ook een keer zo'n bevalling op tv gezien. En die ging ook niet helemaal goed, waardoor de vrouw op het laatste moment, met het koppie er al uit, dat bad nog uit moest. Lijkt me niet echt een pretje.
Pijn doet het toch wel, of het nou scheelt als je in het water zit, weet  ik niet.
Maar er zijn vast vrouwen die het als een hele positieve ervaring hebben beleefd.
Succes met je keuze.
Groetjes Sil

Hoi

Kijk eens op www.aqua-baby.nl en op www.onderwaterbevallen.nl.
Op beide sites vind je veel informatie.

Overigens doen niet alle verloskundige onderwaterbevallingen, en ook niet in elk ziekenhuis is dit mogelijk.
Soms zijn er ook goede redenen om dit niet te doen.
Als er tekenen zijn dat je kindje niet optimaal in conditie is bijvoorbeeld, als de bevalling stagneert en je hulp nodig hebt, als er tekenen van infecties zijn, etc.......

Je iets voornemen is uitstekend en dat je je daarop goed wilt voorbereiden is haast vanzelfsprekend, maar houd er rekening mee dat moeder natuur het soms anders met je voor heeft dan dat je zelf vooraf bedenkt. Blijf ook openstaan voor het gegeven dat de omstandigheden soms bepalen dat het anders zal gaan verlopen dan dat je hoopt.

Informeer altijd vooraf bij degene die je begeleid hoe ze tegenover onderwaterbevallingen staan voordat je zo'n kostbaar bad huurt.
In je eigen bad een periode de weeen opvangen is haast altijd wel mogelijk.

Een verloskundige

Hoi Jiska,

Ik wil ook in bad bevallen (eerste keer) en heb me ingeschreven bij een kraamhotel 7,5 km verderop. Wellicht is dit een idee voor jou als je er 1 in de buurt hebt? Kun je bavragen bij je verloskundige of natuurlijk via telefoongids opzoeken misschien.

Dan heb je dat bad dus niet thuis en je bent in goede handen!

Succes met alles!

Groetjes, Natasja uit Ede.
35,3 wkn zwanger.

Terug
Bovenaan