Onderweg

<p>hallo,</p><p>overmorgen gaan wij op vakantie naar Spanje met de auto voor het eerst met het gezin. Kind van 1(benn) en kind van 3,5 (saar) die net zindelijk is. Nu ben ik aan het twijfelen om haar overmorgen toch een luier om te doen omdat we toch bijna een hele dag aan het rijden zijn. Als we lang stil staan in een file en niet kunnen stoppen bij een tankstation ben ik bang dat er een ongelukje kan gebeuren. Wat zouden jullie doen. Ervaring hiermee? Moet ik toch de luiers meenemen voor saar?</p>
 
Heb hetzelfde meegemaakt en ik heb toen geen luier gebruikt. Gewoon omdat ik dat niet duidelijk vond naar mijn kind toe. Die snapt er natuurlijk niks van dat ie ineens weer een luier aan moet terwijl papa en mama steeds zo trots zijn dat hij juist zonder luier kon. Tis even vervelend maar wij hebben gewoon wat extra stops gemaakt en steeds even een toilet opgezocht. Uiteindelijk op de hele rit 1x met grote spoed naar de eerstvolgende stop gereden maar we hebben het drooggehouden? succes en een fijne vakantie
 
Geen luiers meer gebruiken , kan verwarrend voor dr zijn. Misschien is een toiletemmertje een oplossing?
 
Leg een onderlegger in het autostoeltje en neem het potje mee en extra reserve kleertjes. Geen luier meer zou ik zeggen. Ongelukjes zijn dan zo opgeruimd.
 
Wij hebben onze dochter van bijna 3 een paar weken geleden met de reis gevraagd of ze voor de zekerheid een luierbroekje aanwilde. Er duidelijk bijgezegd dat ze moest proberen er niet in te plassen, maar alleen voor de zekerheid omdat we niet overal konden stoppen.
Ze vond dit een goed idee en ook niet verwarrend (ze heeft ook nog wel ‘s nachts een luier aan). 1x gaf ze 10 minuten voor de stop aan dat ze moest plassen, maar ze heeft het helemaal droog gehouden.
 
Terug
Bovenaan