onderwerp vastleggen/binden

A

Anoniem

Guest

Hallo lieve mensen!

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en ik las dat er goed gediscuseerd werd over het idee om je kind vast te binden ofzo. Ik vind het zelf ook een veiliger idee om te "weten"
dat je kind zich niet "kan'" verstikken.. het kan natuurlijk altijd he want die wurmpjes zijn net elastiekjes haha!! Nu heb ik zelf niet echt iets in de winkel gezien van riempjes of dergelijke.. ik heb er ook niet echt naar gezocht dat is ook wel zo, maar ik heb wél wat anders gezien! En dat ga ik gebruiken. Het zijn 2 schuimrubberen rolletjes die je op het bijbehorende matje moet leggen. Er zit klitteband onder zodat ze niet verschuiven. Dat lijkt mij wel een oplossing voor de mensen die dat vast"binden" niet zien zitten. Heeft iemand die dingen wel is gezien waar ik het over heb?? Het lijkt mij wel veilig en je kan je kindje ook op z'n zij leggen als de kleine misschien niet lekker slaapt op z'n rug...want omrollen gaat dan niet. Het is misschien een idee? En over dat opvoeden.. tja.. niemand doet het goed in de ogen van een ander dus wat dat betreft...

veel plezier nog met de zwangerschap en het nadenken over opvoeding ;)

xx Bren.

hallo allemaal,

Dat 'matje' heb ik vorige week gekocht, kan je gewoon bij babyzaken kopen. Voor mij was dat ook de oplossing tussen  vastleggen, wat ik liever niet doe, en toch weten dat je kindje niet per ongeluk op zijn buik terecht komt. Net dit matje kan je de baby gewoon op beide zijde neerleggen zonder dat hij op zijn buik komt.
Voor wat betreft het vastleggen, een nicht van mijn vriend die doet dat wel en eerlijk gezegd zal ik dat in haar geval ook doen, haar dochter is heel erg beweeglijk en je neemt toch het zekere voor het onzekere!

Brechtje, 27,1 wkn.

Hoi,

Vandaag ook naar een babyzaak geweest voor een matrasje, ze vertelden mij daar dat het zelfs niet meer mag, je kind vastleggen. heb zelf ook verhalen gehoord van verstikking daardoor. Wij hebben zelf gekozen voor een soort matrashoes, merk  airow sleep.  Als je baby dan omdraait kan hij gewoon doorademen. Laat je adviseren in de winkel! suc6

Maar, er is niks mis met dat een kindje omrolt. Ze redden zich echt wel! Ik vond het ook wel eng (en eigenlijk nog bij een eventueel tweede) maar vroeger deden ze daar ook niet moeilijk over, en is er dan bewezen dat er toen veel kinderen daardoor overleden???
Het zou kunnen natuurlijk.

Weet je, het probleem met dit soort dingen is dat de adviezen telkens veranderen en elkaar tegen spreken. Even voorbeeldje: Zuigelingen bij je in bed leggen zou een hogere kans op wiegedood geven. In China slapen zuigelingen altijd bij de ouders in bed en daar komt minder wiegedood voor. Het is maar een voorbeeldje, maar het is maar wat je wenst te geloven. Tijdje terug moesten babies inderdaad op hun rug slapen, toen op hun zij en nu dus weer op de rug. Wordt er een beetje tureluurs van!
Keek net even bij het onderwerp 'wel of niet vastbinden' van je kind. Nu vind ik dat je dat als moeder zelf moet weten, ik heb mijn kinderen bijv. altijd ingebakerd en dat is prima bevallen. Veel mensen vinden dat ook zielig of misschien wel gevaarlijk, maar mijn kinderen sliepen er perfect bij. Wat me echter weer opvalt bij deze discussie is dat er een paar moeders zijn die constant andere zitten te veroordelen en denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben terwijl de wetenschappers er nog niet eens uit zijn!!?? Beetje irritant. Dat wilde ik even kwijt.
Groetjes Ivy

Go girl! Ivy, ik ben het zo onwijs met je eens.

Waarom wordt er vaak zo krampachtig met dingen omgegaan?? Dit niet eten, dat niet drinken, uitkijken met zus en vooral met zo.. De 1 zegt dit, de ander weer dat.
Er is gewoon TE veel infromatie over wat wel of wat niet goed zou zijn.. Heel vervelend, want een mens kan daar heel onzeker van worden. Ieder mens is weer anders, dus iedereen moet het op zijn eigen manier doen met het nodige gezonde verstand!

Ik heb het al eerder gezegd: LAAT JE NIET GEK MAKEN!
Geniet van jullie zwangerschap!

Liefs,
Bien

Ook ik ben het met jullie eens in de "boekjes"gaan ze toch altijd uit van een standaard kind maar ik heb er nog nooit een rond zien lopen die alles volgens het boekje doet. Hihi

Tuurlijk is de wetenschap al heelveel wijzer geworden dan een aantal jaar geleden maar er word zoveel verteld wat elkaar tegen spreekt dat ik zelf eigenlijk gewoon een beetje de middenweg heb gekozen omdat ik gewoon niet meer wist wat ik moest doen en dat brengt zoveel spanning mee zeker bij de eerste waar alles nog nieuw is.

Ik heb mijn dochter ingebakerd omdat ik gewoon wist dat ze dat prettig zou vinden en ik kreeg gelijk. En het op de zij leggen van je kindje dat is toch bedoeld voor de eerste paar weken en vaak ligt het kindje dan nog bij jou op de kamer en mag je s'nachts geregeld je bed uit voor de voeding dus naar mijn idee ben je er altijd om je kindje goed te leggen.
Ik ben geen dokter of wetenschapper of zo maar dit is gewoon mijn mening.
En onzekerheid en zorgzaam zijn zal je de rest van je leven zijn over je kinderen maar dat vind ik het mooiste van ouders zijn

Hoi,

Ons zoontje sliep vanaf 6 weken op zijn buik. Iedereen had daar wel iets over te zeggen vooral het CB. Maar als je kindje anders echt niet slaapt en echt een buikslaper is (net als zijn moeder) dan voelt dat gewoon goed. In het begin waren we best een beetje huiverig maar ons zoontje had zo'n sterk nekje dat hij zelf heel makkelijk zijn hoofdje draaide.

Wees dus niet te bang want het is nog steeds niet 100 % duidelijk waar wiegedood nou precies door komt. Volg vooral gewoon  je eigen gevoel.

Syl

Terug
Bovenaan