Onderzoek eendenbek

Hey allemaal,
Ik heb vandaag een extra onderzoek gehad, wegens rode plas.. Geen bloedverlies verder, wilde ze kijken of er misschien wondjes waren, daarom onderzoek gehad met een eendenbek.
Nu zeiden ze dat je daardoor wat bloedverlies kunt hebben en nu ben ik alweer helemaal zorgen aan het maken, stel dat....
Kun je ergens aan zien dat het dan daarvan is en niet iets anders, is er iemand die dit meegemaakt heeft of ervaringen?

Ik heb hetzelfde gehad met de inwendige echo toen zeiden ze ook kan bloed komen dat was ook zo. Enige wat ik heb gedaan is verstand op 0 en vertrouwen op de verloskundige.

Ja, ervaring mee gehad! In principe komt het bloedverlies direct na het onderzoek. In elke geval binnen een paar uur en niet pas na een paar dagen. Bij mij was het direct na het onderzoek voor een halve dag. Klein beetje bloed bij afvegen, zeker geen menstruatie hoeveelheden en na een paar uur was het klaar. Maar als ze alleen gekeken hebben en de baarmoedermond niet aangeraakt hebben, is de kans groot dat je geen bloedverlies krijgt. Bij mij is er toen een uitstrijkje gedaan en daar had ik bloedverlies van. En bij twijfel: gewoon je verloskundige of gynaecoloog bellen hoor! 

Ik heb een inwendige echo gehad met 6 weken en toen ook dag erna licht roze bloedverlies gehad. Verloskundige had het ook aangegeven dat dat kon gebeuren, het was niet heel veel
maar toch schrok ik er wel even van. Bleek niks aan de hand.

Ik heb om 12 uur het onderzoek gehad en inderdaad niet de baarmoeder mond aangeraakt, echt alleen de eendenbek erin maar verder niks, ik ben nu 13 weken zwanger..
Heb tot nu toe geen bloedverlies gehad dus hoop dat het dan ook niet meer komt!

Terug
Bovenaan