onderzoek gehad na 3e mk

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Vorige week mijn 3e mk gehad. Doorverwezen naar gyn.Vandaag geweest met vriendje. Was heel fijn gesprek en werden heel serieus genomen met al onze (soms domme) vragen en angsten. inwendige echo gehad en alles was mooi schoon en geen afwijkingen aanwezig. Hele opluchting, geen curatage gelukkig. Verder bloed afgenomen om chromosomen te onderzoeken(uitslag duurt 3 maanden), suiker, prolactine(melkhormoon omdat ik sinds 2e mk melk lek), ijzer en schildklierfuncties. Over 3 maanden moet ik nog bloed testen voor eventuele stollingsafwijking.
Al met al paar uurtjes in ziekenhuis vertoefd, maar ondanks dat we op niet alle vragen direct antwoord hebben,  zijn we blij dat  er nu wel aan gewerkt wordt.
 Nu  kunnen we de mk's gaan verwerken en  bedenken of we even pauze inlassen,  of dat we vol goede hoop verder proberen zwanger te worden.

Ik wil  alle lieve meiden  even bedanken voor jullie hartverwarmende  mailtjes en steunende woorden.    
dikke kus en liefs, Annette

Hoi Annette,

Fijn dat er nu een beetje actie ondernomen word he.
Hoop dat er toch een goed bericht uitkomt!
En dat jullie snel weer zwanger mogen zijn.
3 maanden duurd wel erg lang. Waarom is dat weet je dat?
Ben wel erg benieuwd wat eruit komt.

Morgen gaat mijn vriend het ziekenhuis weer bellen want we hebben nog steeds niks gehoord.
Schiet niet echt op.

Heel veel sterkte in deze moeilijk tijd en het verwerken van het verlies.

Liefs Inge

Hai griet,
Sjeesus, dat je nog niet gehoord heb. Wat duurt dat zeg.
Bij ons is het verklaarbaar. Er is bloed afgenomen voor chromosoomonderzoek, maar omdat er in zo'n buisje te weinig chromosoom materiaal zit en ze niet 5 liter van je af kunnen tappen, moet het lange tijd op kweek gezet. Als ze dan genoeg materiaal gekweekt hebben kunnen ze pas de chromosomen nader bekijken.
En de bloedtest voor stollingsafwijkingen in mijn bloed kunnen pas vanaf 10 weken na een zwangerschap. Voor het gemak doen we dat nadat de uitslag chromosoomonderzoek binnen is.

Heb  er wel vrede mee, de molen is in werking gezet en het enige wat wij nu kunnen doen, is in alle rust afwachten. Volgende week krijg ik al uitslag van mijn suiker, ijzer, prolactinegehalte en schildklierfuncties. Misschien komt daar al wat uit. wie weet. Vandaag weer lekker wezen werken.
Heb collega met zwanger vrouwtje(32 weken geloof ik) en hij is sinds mijn vorige mk al bang om er over te praten. Hij is bang mij te kwetsen. Hij heeft vorig jaar een zoontje na 20 weken zwangerschap verloren en ze hebben jaren geknokt voor een kindje. Ik ben zoooo blij voor hem dat hij nu echt papa gaat worden in februari en vandaag heb ik hem een lief kaartje gegeven waarin in dat verwoord(dat ik het hem zo gun en dat hij mij niet kwetst met zijn hoopvolle blijdschap) en ik heb hem een klein truitje maat 56 (zo schattig klein) met grappige persoonlijke tekst erop(zelf geknutseld hihi)  gegeven. Was echt emotioneel. Hij was zo blij dat ik hem die onzekerheid kon wegnemen. Echt schattig moment.
Ik gun  de hele wereld een kindje!! maar mezelf natuurlijk ook!

Ik hoop dat je morgen eindelijk antwoorden krijgt.

laat je het weten?

xxx Annette

Terug
Bovenaan