Onderzoek met contractvloeistof in je baarmoeder? Wie heeft ervaring???

Hoi meiden!

Ik  kom net van de gyn vandaan in de hoop dat ik een hormoonkuur zou krijgen, maar helaas. Nou ja, helaas...? Eigenlijk niet! Alle onderzoeken zijn prima, het kan niet beter, dus ik ben eigenlijk hartstikke blij. Het enige wat ze nu nog kunnen doen, is een onderzoek met contrastvloeistof in de baarmoeder inspuiten en dan kijken of de eileiders niet verstopt zitten. Het schijnt zelfs dat veel meiden na zo'n onderzoek snel spontaan zwanger worden, doordat er door die vloeistof de kleine oneffenheden weggespoten worden die eigenlijk niet eens zichtbaar zijn !!!
Ik ben de folder vergeten mee te nemen, maar ze heeft alles wel duidelik uitgelegd over het onderzoek.

En nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met zo'n onderzoek. Het schijnt in de meeste gevallen niet prettig te zijn (dat is nogal zacht uitgedrukt). Je baarmoeder terkt flink samen als de contrastvloeistof ingespoten wordt, dus het lijkt me een soort gevoel van een heftige wee te zijn
Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen over zo'n onderzoek, want ik zie er nogal tegenop, dus ik heb ook nog geen afspraak gemaakt.

Liefs, Sylvia

Hoi Sylvia,

Ik heb ook zo'n onderzoek gehad ongeveer 5 jaar geleden.
Ik wil je niet bang maken, maar ik had een hele vervelende ervaring met dit onderzoek.

Bij mij is het gedaan door een arts in opleiding, die nog nooit een dergelijk onderzoek had gedaan. Ik kwam hier tijdens de onderzoek nl achter, helaas. Ze brengen een buisje in de baarmoedermond die dus wat wordt opgerekt. Dit is inderdaad wel gevoelig. Hierna wordt contrastvloeistof ingespoten. Bij mij werd dat dus veel te snel gedaan, met als gevolg dat de eileiders dus ook helemaal open waren. De arts in opleiding schrok hierdoor zo erg, dat de eendebek en buisje ed dus liet vallen.
Ik heb hiervan zeker een week flinke pijnen gehad en flink gevloeid.

Je begrijpt wel dat ik een klacht bij mijn behandelende gyn heb ingediend. Heel vervelend zat de bewuste arts op de achtergrond zaken voor een andere onderzoek klaar te leggen. Ik kreeg te horen dat mensen ook moeten kunnen leren.... Ik heb mijn gyn ook verteld dat ik best begrip heb voor opleiding, maar dat ze in godsnaam vertellen wat ze doen en hoe lang het duurt, en nog belangrijker, dat er wordt ingegrepen wanneer het mis dreigt te gaan.

Als ik je was zou ik die afspraak gewoon maken en proberen om te ontspannen ook omdat ik heb van anderen gehoord die ook een dergelijk onderzoek hebben ondergaan dat het best mee kan vallen. Ik heb gewoon ongelofelijk veel pech gehad.

Heel veel succes,
Roelfina

Hai,

Ik heb het onderzoek ook gehad. Bij mij was het zeer pijnlijk omdat het dicht zat (de eileiders) en ik heb het nog een keer ondergaan in combinatie met een larascopie dus onder narcose.
Ik ken daarintegen   veel meiden van het 'als zwanger worden langer duurt' forum die het erg mee vonden vallen. Het is even onprettig maar als het goed gaat prima te doen volgens de dames.
Je mag gewoon een pijnstillertje nemen vooraf dus doe dat voor de zekerheid.

gr.inge

Terug
Bovenaan