onderzoek na 3 keer een miskraam

Hai, wie kan mij informatie geven over de onderzoeken die ze doen na 3 keer een miskraam. Hoe kunnen ze dat zien en kan dat ook een maand na de laatste miskraam? Wil heel graag nog een poging wagen, ben inmiddels al 40 en al 4,5 jaar bezig voor een 3e kindje ( van andere man dan mijn 1ste 2 kinderne) maar durf het eigenlijk niet omdat ik zo bang ben dat het weer misgaat.

Gr. debby

Hoi Debstars

Wat vervelend en rot voor je dat het 3x achter elkaar is mis gegaan. Ik zit zelf ook op een topic van derde kindje en jullie zaten er ook op en las toen net nog voordat jullie op hyves verder gingen, dat je zwanger was. Maar hoorde ook helaas van Sandra (ruca) dat het weer mis was gegaan.. Echt klote..

Ik heb het zelf ook helaas mee gemaakt. De 1ste was voor mijn oudste dochter en de laatste twee vorig jaar.
Ik mocht toen ook onderzoeken laten doen. Die zou dan volgens mij bestaan uit chromosomenonderzoek, samenlevingstest en bloed prikken. Wij hebben alleen het bloedprikken laten doen, aangezien we toch 2 gezonde kinderen hebben gekregen. Daar kwam echter niets uit.

Nu ben ik weer zwanger en nu gaat het gelukkig wel goed. Inmiddels 23 weken zwanger.
En die angst dat het weer mis gaat, was bij mij heel erg aanwezig, aangezien ik bij al mijn zw.schappen bloedverlies heb gehad in de eerste 10 weken.
We hadden daarom ook echt bij deze laatste zw.schap van nog 1 keer en als het weer misgaat, hadden we er een punt achter gezet.
Ik was daar al helemaal mee bezig toen ik weer bloedverlies had. Hield er echt rekening mee dat we het bij 2 mooie meiden zouden houden.
Het was echt wel een heel proces waarin we zaten.

Moeilijk hoor voor jullie. Het gaat echt om het gevoel wat jullie beiden hebben. Gaan we er nog een keer voor of niet..

Ik wens jullie heel veel sterkte en wie weet...

mamajo

Hier hebben ze mijn bloed volledig onderzocht, baarmoeder helemaal bekeken en bij mijn man natuurlijk zijn zwemmertjes onderzocht. Helaas kwam er niks specifieks uit.

Hoi Debstars, ik heb zelf net een miskraam achter de rug bij zw.schap van 11 wk. Dit was mijn 4e kindje, tenminste dat zou het moeten zijn, maar helaas. Toen kreeg ik voor het eerst een miskraam. Wat een schok!! Ik ben zelf ook al 39 en weet van mijn gyn dat oudere moeders wat vaker een miskraam krijgen. Ik wil het ook graag nog een keer proberen maar snap jou angst. Het verdriet wil ik ook niet nog een keer meemaken. Maar wie zegt dat het weer fout gaat?

hoi,

Ik heb drie weken geleden mijn 2e miskraam gehad (2 in zes weken tijd, beide bij 6 wk zwangerschap). Omdat wij al heel erg lang bezig zijn, liepen we al bij de gyneacoloog. Alle onderzoeken wat betreft samenleving en sperma hebben we al gehad. Mijn gyneacoloog gaf aan dat je na drie maanden niet zwanger te zijn geweest een bloedstollingsonderzoek kunt doen. Maar daarvoor is het heel belangrijk dat je drie cyclussen zonder zwangerschap hebt gehad. Ze kijken dan naar je bloedstolling, maar hoe het verder in zijn werk gaat is mij niet bekend. Ik mag weer proberen zwanger te raken en als dat niet lukt na drie maanden terugkomen, dan doen ze alsnog dat onderzoek. Maar onze gyneacoloog vond het een beetje zonde om nu de boel stil te zetten. Eventueel kan er ook een chromosomenonderzoek plaatsvinden. Maar dat is wat je zelf wilt. Je kunt immers niets aan de uitslag veranderen. En wat één van de andere dames ook al aangaf; het is zo dat als je wat ouder bent, je meer kans hebt op een miskraam. De gyneacoloog zal je adviseren gewoon door te modderen totdat het wel blijft zitten.

Terug
Bovenaan