Onderzoek: vaccineren veroorzaakt geen autisme

<p>Voor de geïnteresseerden onder ons:</p><p>https://www.nu.nl/wetenschap/5774436/groot-deens-onderzoek-toont-aan-dat-vaccinaties-geen-autisme-veroorzaken.html</p>
 

In Nederland laten steeds minder ouders hun kinderen inenten.
De vaccinatiegraad loopt terug richting de 90 procent, terwijl voor bijvoorbeeld de mazelen een graad van 95 procent nodig is om groepsimmuniteit te waarborgen.

Bedankt voor het delen.
Ik vind het artikel wel vaag over de details van het onderzoek en als moeder zou ik graag willen weten of het überhaupt kan dat autisme veroorzaakt kan worden door invloeden van buitenaf. Ik weet nl niet beter dan dat het bij de geboorte ontstaat en het zich op latere leeftijd openbaart, al kunnen er vanaf de geboorte wel wat signalen zijn die erop kunnen wijzen. 
Schrok trouwens wel van de mededeling die ik hierboven heb geciteerd. 
 
Ik vind deze hele discussie zo zinloos. Autisme kan niet eens veroorzaakt worden door invloeden van buitenaf. Autisme draag je bij in je genen, of je draagt het niet bij je. Dat het zich pas op latere leeftijd uit, dat kan altijd, maar je hebt de aanleg altijd bij je gedragen. Dit zit in je DNA... 
 
Helemaal met jullie eens, daarom deel ik dit artikel ook ;) Ik heb zelf een broer en twee zusjes met autisme en dat is absoluut niet door vaccinaties gekomen, maar juist heel duidelijk door erfelijke factoren. Het zou heel mooi zijn als twijfelende ouders wat meer overtuigd raken door zo'n onderzoek.
 
Mijn man en ik grappen soms dat het juist andersom is "autisme veroorzaakt vaccinaties". Mijn man is wetenschapper en als hij om zich heen kijkt zitten er veel collega's tussen die ergens in het autistische spectrum moeten zitten. Onze veronderstelling is dat ook bij de wetenschappers die vaccins ontwikkelen een aanzienlijk deel ergens in dat spectrum zit. 
Dus vaccinaties veroorzaken geen autisme, maar autisme veroorzaakt vaccinaties ;-)
 
Terug
Bovenaan