onderzoek vroeggeboorte

hoi dames,
gister bij de controle werd ons verteld dat ze meedoen met een landelijk onderzoek. Of ik ook mee wilde doen..
bij de 20 weken echo gaan ze dan de lengte vd baarmoedermond meten en als die korter dan 3cm is kun je mee doen met het onderzoek. De helft vd deelnemers krijgt dan echte medicijnen en de andere helft neppe.. weet niet meer precies wat die medicijnen doen maar het is iig om te kijken of ze vroeggeboorte kunnen verminderen.
komt iemand dit bekend voor? ik weet niet of ik het helemaal goed heb verteld hoor..
ik ben wel benieuwd wie hier aan mee gaat werken?

Nee het zegt mij niets. Ik kreeg wel bij de verl.k de vraag om mee te doen met een landelijke test, maar volgens mij was er toen niet gesproken over vroeggeboorten en meten van de baarmoeder mond..
Toch maar even de folder nog een keer goed lezen ;-)

Zover ik weet moet ik alleen wat resultaten van de controles in voeren en that's it. Als ze het had gehad over medicijnen van nep of echt had ik denk ik afgehaakt, omdat ik niet eerder bij mijn meiden te maken heb gehad met vroeggeboorte.. Maar goed, het is we voor een goed doel. Succes met je keuze.

Ze mogen bij wel meten maar medicijnen neem ik zowiezo niet. Geen twijfel over mogelijk. Op de een of andere manier staat mij dat toch tegen. Dus voor mij is het al duidelijk. Ik was wel benieuwd of jullie het ook krijgen en willen.

Ben benieuwd of ik er ook wat over hoor, ik heb namelijk een vroeggeboorte gehad in het verleden en een keer weeën met 25 weken, toevallig heb ik er laatst wel over gelezen dat ze dat in Maastricht gingen doen dacht ik.

In mijn vorige zwangerschap hebben ze gevraagd of ik een bepaald hormoon wilde spuiten tegen vroeggeboorte, dit heb ik geweigerd, omdat er nog geen duidelijkheid bestaat over wat dit voor gevolgen kan hebben in de toekomst bij het kind. En mijn bmm was toen inmiddels weer 3 cm (die was altijd korter) dus had er geen reden voor.

Ja wat je zou doen zou ik echt niet weten, de kans is natuurlijk groot dat je bmm gewoon 3 cm is. Ik denk persoonlijk dat ik de medicijnen niet zo snel zou innemen, maar zo denk ik er zelf over.

Succes en ik hoop dat je bmm gewoon 3cm is.

Gr

Terug
Bovenaan