Onderzoek zwangerschapsdiabetes

Hey ladies,

Ik moest vandaag bloed prikken om te kijken of ik zwangerschapsdiabetes heb. Mijn BMI voor de zwangerschap was nl. wat te hoog, waar door ik in een risicogroep zit. Prima, geen probleem.
Maar geeeeeedver wat is dat smerig! Ik moest vanochtend om 8 uur nuchter prikken waarna ik een soort suikerwater moest drinken. Ik dacht, dat is een shotje zoet water, maar het was gewoon 300 ml mierzoete chemische troep! En om 10 uur moest ik weer prikken, tot die tijd mocht ik niet eten en eigenlijk ook niets doen. Ik werd me toch misselijk! Bah! Daarna kon ik gelukkig broodje eten en ging het wel weer... Nou doe ik ook nog mee aan een onderzoek om te kijken welke test het minst belastend is voor de zwangere...dus vrijdag ga ik weer prikken en suikerwater drinken... Kijk er nu al naar uit haha! Maar goed...is voor het goede doel nouw! Nu maar hopen dat ik het niet heb...
Heel verhaal, maar wou het ff delen :D
 
Weet er alles van helaas, is echt smerig he op je nuchtere maag! Maarrrr, er zijn ergere dingen;) De uitslag bij mij was goed dus hopelijk bij jou ook! Wat was je bloedsuiker nuchter?

 
Ehl dat klinkt heel vies!
Wat vreemd, mijn bmi is véél te hoog en ik hoef dit niet te doen. Wel krijg ik een extra echo om naar de groei van het kindje te kijken, maar ik heb hier niks over gehoord..Ik heb wel een keer extra gewoon op suiker laten prikken, maar dat was oke...
 
pfff vertel mij wat heb vorige week dinsdag en woensdag gedaan eerst ook 8 uur nuchter en moest dus 2 uren in ziekenhuis blijven zitten tot 10 uur omdat ik niks mocht doen en woensdag moest ik ook nuchter om 8 uur en daarna naar huis gelukkig gewoon eten en om 11 uur weer prikken en later middags 14 weer suiker drankje en weer 2 uren blijven zitten tot 16 uur het waren echt 2 hele vermoeiende dagen ben benieuwd wat er uit komt krijg vandaag de uitslag van de verloskundige

mag ik vragen wat jullie bmi is ik zit op 35,9
 
@Esje86: weet niet wat mijn bloedsuiker nuchter was...vast wel goed :) ik hoop ook dat er niks aan de hand is!
@selinachristina: mijn BMI zat voor de zwangerschap op 29,7 geloof ik. Ik moet vrijdag ook 4 keer prikken. Ik werk gelukkig in het ziekenhuis, waardoor het voor mij minder vermoeiend is. Weet ook niet of ik er anders aan had meegedaan hoor, steeds heen en weer reizen was niet echt een optie geweest...
 
Ik heb maandag zo'n test gehad, ook omdat m'n BMI voor de zwangerschap aan de hoge kant was (30). Vond het drankje eigenlijk wel mee vallen, maar ik ben wel een zoetekauw en had me na alle negatieve verhalen op het ergste voorbereid. Het eerste uur wachten viel me wel zwaar. Ik had wel een boek bij me, maar werd de hele tijd af geleid door alle andere mensen die bloed moesten prikken (heb er in dat eerste uur zo'n 25 voorbij zien gaan). Het tweede uur was een stuk rustiger en ging dan ook sneller voorbij.
Vandaag de uitslag gehad en gelukkig geen suiker! Hebben jullie de uitslag ondertussen ook al?
 
Ik moest vandaag weer, nu het andere onderzoek waarbij je 4 keer geprikt wordt en minder van dat drankje hoeft te drinken. Heb hier ook alleen aan meegedaan omdat ik toch al in het ziekenhuis werk en ik dus niet steeds hoef te reizen.
Heb nog geen uitslag. Krijg in principe ook alleen iets te horen als ik t wel heb...Dus komende week even afwachten!
 
Terug
Bovenaan