Onderzoeken enzo... (Floor/

Hi allemaal,

Ik huis al een tijdje op het forum 'als zwanger worden langer duurt', ik ben daar een trouwe 'stamgast'. Maar goed, eigenlijk hoor ik ook hier thuis, na twee miskramen.

Ik ben benieuwd naar mijn volgende ongi, de tweede na een kijkoperatie... Alles was ok vanbinnen, hebben wel een cyste bij eierstok verwijderd, maar niets verontrustends of iets beschadigd. Het licht staat weer op groen!

Ingrid en Floor, jullie verhaal over de onderzoeken klinkt deels bekent, maar wat is faktor V.... klinkt geheel nieuw voor mij, is dat onderdeel van het dozijn aan buisjes ivm het stollingsonderzoek? Bij mij is het stollingsonderzoek goed, nu nog wachten op dat chromosomenonderzoek....brrrrr! Eng!

Floor, ik las dat ze bij jou ook een schildklieronderzoek doen? Ik zie het verband niet direkt? Mis ik nog een onderzoekje?

Gr. Lara

Hoi Lara,

heb eigenlijk ook geen idee waar dat onderzoek voor is. Verder heb ik dezelfde onderzoeken gehad als jij, in de baarmoeder, chromo's en stollingsonderzoek. Van het laatste onderzoek krijg ik dus nog de uitslag samen met schildklier(bloedonderzoek) en suikercurve (ivm moeder en oma met zwangerschapsuiker). Even afwachten dus, maar om je toch een beetje gerust te stellen; vaak zijn de chromo's gewoon goed, bij ons gelukkig ook.
Wanneer krijg je de uitslag? Zal voor je duimen!

Groetjes Floor

Hee stamgastje!

Ook ik ben hier eens aan het meelezen, kom ik jou ineens tegen! Ik heb ook 2 jaar geleden een miskraam gehad dus herken wel veel in verhalen.
Wist niet van jouw miskraam en kijkoperatie Lara, toen viel ik net weer binnen in het forum. Wel enorm verdrietig voor je/jullie van die miskraam... Hoe ver was je?

Ben blij om te lezen dat alles OK is in je baarmoeder (op die cyste na) da's toch positief!
Waarom moet je al deze onderzoeken ondergaan? Hebben jullie al wel de samenlevingstesten gehad?
Hoop voor je dat de chromosomenuitslag OK is, meid!

Hoe is het in je toko, al het achterstallige werk alweer ingehaald?
Wat voor een bedrijfje heb je?
Ik las vandaag een leuk nieuw blad, Esta, voor onafhankelijke meiden!
Toch is onafhankelijk met kind nog leuker...

Sterkte en tot op het azwld forum,
veel liefs van Suus

Hoi Lara,

Factor V Leiden is geloof ik een stollingsonderzoek, het heeft iets met erfelijkheid te maken. Je kunt ook hun site bezoeken, kun je er meer over lezen. Ik werk in het ziekenhuis dus ging woensdag even langs om te vragen of de uitslag van Factor V al binnen was, wat denk je, is het mislukt, moest ik opnieuw bloed laten prikken. Moest gelijk janken, zat zo in spanning. Van het chromosomenonderzoek moet ik ook de uitslag nog krijgen, ben daar ook heel bang voor! Hoop voor ons beiden dat er niets uit komt en dat we snel weer zwanger zijn en dat het dan wel goed gaat!

Groetjes Ingrid

Terug
Bovenaan