quote: EstherBelgie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2008 15:01:41&apos

);
Hoi Mickje,
Ik woon idd in Belgie in de buurt van Gent, sinds 2002. Mijn man is Belg, ik ben Nederlandse in hart en nieren. We hebben inderdaad al een prachtige dochter van ondertussen 1jr 7mnd die hier is geboren. Van haar was ik de 2e ronde zwanger, en had ik een heerlijke zwangerschap zonder complicaties en ook een goede bevalling in het ziekenhuis in bad. Dus heb de gewone controles meegemaakt. Wat zou je willen weten? Waar woon jij? Bevalt het je hier (in B) een beetje?
Groetjes, Esther.
Hoi Esther
Ik woonin Hamont-Achel, net over de grens bij Valkenswaard/Eindhoven.
Ik woon er pas sinds aug. 2007, en werk nog fulltime, dus ik moet zeggen dat ik nog niet echt geïntegreerd ben....
Toen ik hier kwam wonen ben ik me gaan aanmelden bij de ziekenfonds (CM) en heb daar een gesprek gehad over van alles en nog wat. En toen ging het op een gegeven moment ook over zwangerschap enzo.
Die man zei dat thuis bevallen helemaal niet gewoon was in Belgié, hij zei: de enige die dat willen zijn d'n hollandse vrouwen
Ook had hij het over een kraamtijd inhet ziekenhuis of soort kraamhotel ofzo ipv kraamhulp thuis??? En ik heb ook al gehoord dat je in België standaard een ruggenprik krijgt...?? Sja, ik weet ook niet wat er allemaal waar van is, maar ik ben gewoon erg benieuwd.
Maar goed, zover is het dus nog niet want we zijn nog maar net in de 2e ronde.
Mijn vriend is ook Nederlands, maar heeft schijnbaar van kinds af aan al geroepen dat hij "in België wilde wonen", en ik heb als kind een geroepen dat ik wel een buitenlandse man wil... zei mijn moeder toen voor de grap: dan zoek je toch een leuke belg!!! hahahah, dat zegt ze nu nog wel eens!
We gaan nu beginnen met het huis verbouwen en willen dan, misschien nog voor en anders tijdens een zwangerschap, gaan trouwen. Is toch allemaal net ietsje makkelijker!!!!!
Groetjes, Mickje