Onderzoeken in het ziekenhuis........ Hoe gaat dat?

hallo dames
Ik zit al ruim een jaar op deze site en heb al veel forums gehad.
Even kort mijn verhaal:
vorig jaar juni gestopt met de pil en in september vorig jaar bleek ik zwanger. Na 10 weken helaas gecuretteerd op 4 november 2004.
Sindsdien niet meer zwanger geweest en nu doorgestuurd naar het ziekenhuis. Mijn man en ik moeten daar 5 oktober heen voor de eerste afspraak. Kan iemand mij vertellen wat er zo'n eerste afspraak gebeurd en wat ze o.a. gaan doen?
Ik ben in eerste instantie doorgestuurd via mijn huisarts omdat ik het idee heb dat er iets mis is gegaan tijdens de curettage. Hij vond dat genoeg reden om mij door te sturen en nu heb ik dus een afspraak....
Ik vind het doodeng......
groetjes simone1982

Hoi,

Heb toevallig vandaag mijn eerste onderzoek in het ziekenhuis gehad. Mijn vriend en ik zijn al 1 jaar bezig en nog steeds geen zwangerschap. Hij heeft  in Juli  een sperma-onderzoek gehad en daaruit bleek dat hij verminderd vruchtbaar is. Wij zijn toen voor mij doorgestuurd naar de gynaecoloog en het volgende gaan ze waarschijnlijk nu bij je doen:

Het omvat een gesprek, gynaecologisch onderzoek, zaadonderzoek, temperatuurlijkst, test na de gemeenschap en een rontgenfoto van baarmoeder en eileiders.
Dit gebeurd niet allemaal die keer hoor. De volgorde bij mij is als volgt

Eerst gynaecologisch onderzoek
14e cyclusdag wordt er een test gedaan na die avond ervoor geslachtgemeenschap te hebben gehad
21e cyclusdag wordt er bloed afgenomen
En tussen de menstuatie en de eisprong wordt er een echoscopie gedaan. Dat wil zeggen dat het vochtblaasje waarin de eicel tot rijping komt wordt gemeten.

Je krijgt gewoon een heleboel informatie op je af. En te eerste termijn waarin een en ander gestest wordt is ongeveer 3 maanden.
Maar maak je alsjeblieft niet ongerust. Een vriendin van mij heeft al 3 miskramen gehad,  en daarna 3 jaar niet meer  zwanger geworden, in het ziekenhuis konden ze niets vinden waaruit zou blijken dat er  iets mis was en nu is ze in november uitrekend dus houdt moed!!!  

groetjes gemma  

Hoi,

Het verschilt heel erg. Wij waren 1,5 jaar en 3 miskramen (in het laatste half jaar) bezig. Ik had me voor dat eerste bezoek (had al getemd en sperma was al onderzocht) heel erg voorbereid dat IVF te ver ging voor ons (iemand had gezegd voordat je het weet zit je in de mmm terwijl je het niet wil).. ha ha zegt de gyn.. maar dat hoeft helemaal je wordt toch zwanger.

Dus we hebben bloed afgegeven (later) voor een chromosomen onderzoek en ik zou op de 22e en 26e dag (geloof ik) bloed moeten geven voor hormoon controle. Deze dagen heb ik nooit bereikt want dit zou in mijn nieuwe cyclus zijn en die kwam niet, we hebben nu wel een mooie zoon . We zijn nu bezig voor nr 2.

Terug
Bovenaan