Onderzoeken na 3 miskramen

Hallo meiden,
Ik ben nieuw op het forum en ik plaats helaas een bericht in deze categorie. Hieronder mijn ietswat lang uitgevallen verhaal.

Een jaar geleden hebben wij besloten om er er echt voor te gaan. Na 3 maanden had ik de eerste positieve test in mijn handen. Bij week 9 hadden we een afspraak bij de verloskundige voor de eerste echo. Helaas heeft zij geconstateerd dat het bij week 5 fout is gegaan, gelukkig had mijn lichaam na 3 dagen dit bericht zelf ook verwerkt en begon het zelf te regelen. Na 3 maanden had ik opnieuw een positieve test in handen, we waren voorzichtig blij maar wilde eerst wachten op een hartje. Een week voor de afspraak begon ik te bloeden, weer foute boel dus. Ik heb via de verloskundige een verwijsbrief gevraagd voor de gynaecoloog, gelukkig kon ik redelijk snel terecht. Er was direct besloten om bloed af te nemen voor een chromosomenonderzoek. Tevens zou er 2,5 maand later bloed afgenomen worden voor een stollingsonderzoek. Echter had ik tot mijn verbazing die week weer een positieve test in handen. Gynaecoloog ingelicht en er was besloten om de bloedafname voor het stollingsonderzoek die week te doen. Helaas heb ik sinds afgelopen vrijdag weer een bloeding. Dit is dus de 3e keer en emotioneel ben ik er kapot van. We hebben besloten om een pauze in te lassen en wat onderzoeken af te wachten. Eind deze maand krijg ik de resultaten voor het stollingsonderzoek en in januari uitslag voor het chromosomenonderzoek.

Ik ben bang dat er niets uit de onderzoeken komt en de komende maanden dus verloren zijn. Hebben jullie verder nog tips voor onderzoeken waar ik bij de gynaecoloog kan aandringen? Ik vermoed dat er veel meiden in dezelfde situatie zitten. Ik lees graag jullie verhalen en tips.

Hou er rekening mee dat er misschien ook niets gevonden wordt. Soms is het gewoon echt hele hele domme pech. Dat was bij mij het geval. En de 4e en 5e zwangerschap zijn wel goed gegaan. Ze waren heel spannend voor mij in het begin. Had best vaak helder bloedverlies tot ongeveer 13 weken. Heel veel sterkte in ieder geval.

Bah wat naar. Wij hebben na de eerste miskraam onze bloedgroepen laten bepalen om direct al te weten of dat het probleem was. Als die elkaar tegenwerken is dat met een simpele prik op te lossen. Sterkte, afwachten duurt altijd lang. De enige tip die ik kan geven is loslaten. Niet teveel mee bezig zijn en accepteren hoe de situatie is. Ik weet het, dat is zo ongeveer het moeilijkste wat er is, maar heeft bij ons voor een gezonde zwangerschap gezorgd

Terug
Bovenaan