onderzoeken na miskramen

Hoi,
Ik heb net een paardagen geleden mijn 3e mk gehad. A.s. dinsdag gaan ze een chromosomenonderzoek doen en suikeronderzoek. Wie heeft ervaring met onderzoeken na zoveel miskramen, weet iemand welke standaard zijn hierna bv. stollingsonderzoek, eirijping of zaadonderzoek? Alle drie de keren is het vrij snel misgegaan, de 1e keer moest ik met 10w gecurreteerd worden, de andere twee keren kwam het spontaan na 5 weken.
Wie helpt mij????

Hoi An,

Ik heb in maart mijn 2e miskraam gehad en de nodige onderzoeken zijn gedaan. 14 buisjes bloed moest ik geven. Stollingsonderzoek (factor V Leiden)is gedaan en verder is er gekeken naar bepaalde hormonen, wat allemaal weet ik niet precies. Ik wacht nu nog op de uitslag van het chromosomenonderzoek, dat wordt ook bij mijn vriend gedaan. Ben er zenuwachtig over de uitslag. Zaadonderzoek is niet ter sprake gekomen en eirijping ook niet, je bent zwanger geraakt dus ze gaan ervan uit dat dat allemaal wel goed zal zijn.

Succes!

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,
bedankt voor je berichtje. Nog even een vraagje; wat doen ze bij het stollingsonderzoek; is het gewoon een bloedafname en hoe lang duurt het voordat de uitslag er is?
Alvast bedankt en succes!
Groetjes An.

Hoi an en ingrid,

Ik las net je bericht an en ik heb afgelopen vrijdag slecht nieuws gehad ik was zwanger, op de echo was alleen een vruchtzak te zien. Niet leuk dus. Dit was mijn 3e miskraam vanaf dec vorig jaar. Wij hebben wel een gezonde dochter van 3 jr. A.s vrijdag moeten we naar gyn gaan ze nog een keer kijken en dan een afspraak maken voor curretage. Niet leuk. Ook ik was benieuwd wat ze nu gaan doen. Bloedafname las ik bij het berichtje van Ingrid. 14 buisjes bloed dat is nogal. An hou je me op de hoogte over de uitslag etc...dan zal ik dat ook doen.
Heel veel sterkte.
gr,
esther.

Hai,

Stollingsonderzoek is inderdaad ook gewoon bloedafname. Ik heb vrij lang op de uitslag moeten wachten, ik ging een keer langs de afdeling (werk in het ziekenhuis) en toen kreeg ik te horen dat het mislukt was of zoiets, moest ik opnieuw bloed laten prikken. Toen belde ik ca. 3 weken na het bloedprikken en toen was de uitslag bekend. Alles was goed gelukkig!

Succes meiden!

Groetjes Ingrid

Hoi Ingrid,

Dat onderzoek he, dat wordt voor beiden gedaan toch he? Ik moet vrijdag naar de gyn dan zal hij het er wel over gaan hebben denk ik. Maar goed eerst moet die lege vruchtzak eruit, want je loopt nu toch niet echt prettig rond zo. Wij vinden het wel raar dat het nu zo 3 keer achter elkaar fout is gegaan. Ik hoop dat we met het bloedonderzoek meer teweten komen. En dat alles oke is, en dat het de volgende keer goed gaat.
Gr,
Esther

Het chromosomenonderzoek wordt bij allebei uitgevoerd. Hoop inderdaad dat het bij mij de volgende keer ook goed gaat, eerst maar eens zwanger worden, lukte de vorige keren sneller dan nu. Word er echt een beetje depri van, vind het zo moeilijk om positief te blijven, maar goed. Succes vrijdag!

Groetjes Ingrid

Ik heb inmiddels het chromosomenonderzoek gehad maar de uitslag kan wel zo'n twee maanden duren. Voor de 'glucose tolerantietest'moest ik een glucosedrankje drinken en daar na werd ik in twee uur om het half uur geprikt. Ik geloof dat de uitslag vrij normaal was. 20 sept. moet ik weer naar de gynaecoloog, ben benieuwd wat hij te vertellen heeft. Ik hou je op de hoogte Esther, doe jij dat ook?
Succes en sterkte vrijdag!
groetjes,An

Terug
Bovenaan