onderzoeken ziekenhuis

<p>hallo dames ,</p><p>ik ga vanaf deze maand voor onderzoeken enzo naar het ziekenhuis omdat wij al 2 jaar bezig zijn met zwanger worden en het nog steeds niet lukt... dus wij zijn doorverwezen naar het ziekenhuis,</p><p>we gaan waarschijnlijk voor iui maar wil weten wat er allemaal op me afkomt en ik wil jullie ervaring er van weten zodat ik me er goed op kan voorbereiden, verder laat ik het gewoon op me afkomen</p><p>met vriendelijke groeten Sharon.</p>
 
Hoi SharonWat 'vervelend' dat het nog niet gelukt is. Heb je al de eerste onderzoeken gehad? Omdat je schrijft dat je waarschijnlijk voor iui moet gaan. Dan ligt het probleem meestal bij de man toch? Als je de eerste onderzoeken nog nietg gehad hebt dan kun je een inwendige echo en bloedonderzoek verwachten en zal je partner dus voor een zaadonderzoek naar de huisarts moeten. Afhankelijk van de uitslagen zullen dan vervolonderzoeken volgen zoals een hsg of een kijkoperatie.  Heel veel succes en sterkte met het hele proces!  
 
hallo Johanna,het licht indd niet bij me man, dus vandaar dat we doorverwezen worden,we hebben nog geen onderzoeken gehad dat moeten we dus nog doen.het zou ook aan mijn kunnen liggen vandaar dus onderzoeken en dat ze ons willen gaan helpen ervoorthnx,
 
Ik ben na een jaar in de medische mallemolen terecht gekomen. Het eerste gesprek moest manlief mee. Er werden allerlei vragen gesteld, er werd een inwendige echo bij mij gemaakt en bloed afgenomen, en mijn man moest via de huisarts zijn zaad laten controleren. Bij de inwendige echo bleek al meteen dat ik PCOS heb. Zaad van manlief was dik in orde. Toen begon het echte traject bij start van menstruatie, ik moest langskomen voor een inwendige echo en kreeg medicatie mee (clomid). Daarna na aantal dagen om de dag inwendige echo, om te kijken of en hoe eitjes groeiden. Dat verliep allemaal goed, dus daarna kreeg ik clomid mee voor een half jaar. Helaas werkte de clomid bij de 3e ronde niet meer, dus cyclus weer te lang. Door de ernst van bijwerkingen werd besloten dat verdubbelen geen optie was, en kreeg ik tamoxifen mee. Ook weer inwendige echo’s om te kijken of en hoe eitjes groeiden, maar helaas ook na verdubbeling geen resultaat. Tijdens gebruik tamoxifen werd een hsg onderzoek verricht, om te kijken of niks mis was met mijn eileiders. Gelukkig was dit allemaal in orde, en door het doorspoelen van de eileiders had ik vergrootte kans op zwangerschap. Dat volgde al snel. Ik kreeg weer andere medicatie mee, gonal f en ovitrelle, dit moest ik zelf injecteren. Dit werkte mega goed bij mij, zo goed dat ik 5 eitjes had. Gezien 3 eitjes maximaal is, was het even spannend of we deze ronde seks mochten hebben. Gelukkig vielen 3 eitjes af, mochten we ervoor gaan en was het raak! Inmiddels 9 maanden intensief ziekenhuis traject gehad, het was heftig, maar het was het zo waard! Nu 36 weken zwanger :) 
 
jemig wat een verhaal zegmet zo'n traject ben je ook lang bezig zegik laat het maar allemaal op me af komen en hoop echt niet dat het zo lang gaat duren maar het zal wel,18 jan moet manlief bij mijn ook mee en zijn zaad is al na gekeken door de huisarts en dat was al oké dus vandaar ziekenhuis want dan willen ze weten waar het dan aan ligtgreetzzzz
 
Terug
Bovenaan