onderzoeken

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik wil graag weten hoe lang het duurt voordat ze gaan onderzoeken waarom zwanger worden niet lukt. De een zegt  1 jaar, de ander 2 (!) jaar.
Ik heb in het verleden geen medische klachten gehad waardoor een zwangerschap zou kunnen uitblijven. Wij zijn nu een jaar bezig zonder resultaat..
Ik lees graag jullie reacties. Alvast bedankt!
Groeten

ik dacht na een jaar (heb er geen ervaring verder mee, heb het her en der gelezen).

Ik heb er persoonlijk ook geen ervaring mee, maar wel mensen uit mijn omgeving.
Meestal zeggen ze dat als het na een jaar niet gelukt is, je eens naar de dokter kunt gaan. Ligt er denk ik wel aan hoe je al een jaar aan het proberen bent, als je niet "gepland aan het klussen" bent, maar gewoon zo nu en dan eens klust, krijg je natuurlijk eerst het advies om op geplande dagen (dus rond je eisprong) te klussen.
Verder weet ik er ook niet veel over te melden, maar ik wil wel nog even zeggen dat ik verschillende mensen ken die er langer over gedaan hebben, en die hebben allemaal nu een kindje, al dan niet op de natuurlijke manier gemaakt.

Suc6 ermee

Groetjes Hada

Hoi,
Ik weet wel dat leeftijd ook meetelt en dat het  vanbelang is of je inderdaad echt klust of   af en toe en niet precies! maar normaal mag je naar een jaar naar de dokter, vrienden van ons gingen ook na een jaar naar de dokter, die zie probeer nog even, en ja hoor het was toevallig raak.maar als je verder geen klachten of problemen heb met je cyclus of dat je man/vriend geen apart werk (chemisch enz ) heeft dan kan het zijn dat het langer is.
Succes verder en hopelijk hoef je niet naar de dokter!!
Groetjes Renata,

Je mag in iedergeval na een jaar proberen naar de huisarts.
Ikzelf zou het wel doen, want dan kan je er evt. later geen spijt van krijgen dat je toen niet ben geweest.
Want mocht er evt wel iets zijn dan kan het soms wel enkele jaren duren.
De kans is natuurlijk wel groot dat er niks is!! (gelukkig)