onderzoeken

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik wil graag weten hoe lang het duurt voordat ze gaan onderzoeken waarom zwanger worden niet lukt. De een zegt  1 jaar, de ander 2 (!) jaar.
Ik heb in het verleden geen medische klachten gehad waardoor een zwangerschap zou kunnen uitblijven. Wij zijn nu een jaar bezig zonder resultaat..
Ik lees graag jullie reacties. Alvast bedankt!
Groeten

ik dacht na een jaar (heb er geen ervaring verder mee, heb het her en der gelezen).

Ik heb er persoonlijk ook geen ervaring mee, maar wel mensen uit mijn omgeving.
Meestal zeggen ze dat als het na een jaar niet gelukt is, je eens naar de dokter kunt gaan. Ligt er denk ik wel aan hoe je al een jaar aan het proberen bent, als je niet "gepland aan het klussen" bent, maar gewoon zo nu en dan eens klust, krijg je natuurlijk eerst het advies om op geplande dagen (dus rond je eisprong) te klussen.
Verder weet ik er ook niet veel over te melden, maar ik wil wel nog even zeggen dat ik verschillende mensen ken die er langer over gedaan hebben, en die hebben allemaal nu een kindje, al dan niet op de natuurlijke manier gemaakt.

Suc6 ermee

Groetjes Hada

Hoi,
Ik weet wel dat leeftijd ook meetelt en dat het  vanbelang is of je inderdaad echt klust of   af en toe en niet precies! maar normaal mag je naar een jaar naar de dokter, vrienden van ons gingen ook na een jaar naar de dokter, die zie probeer nog even, en ja hoor het was toevallig raak.maar als je verder geen klachten of problemen heb met je cyclus of dat je man/vriend geen apart werk (chemisch enz ) heeft dan kan het zijn dat het langer is.
Succes verder en hopelijk hoef je niet naar de dokter!!
Groetjes Renata,

Je mag in iedergeval na een jaar proberen naar de huisarts.
Ikzelf zou het wel doen, want dan kan je er evt. later geen spijt van krijgen dat je toen niet ben geweest.
Want mocht er evt wel iets zijn dan kan het soms wel enkele jaren duren.
De kans is natuurlijk wel groot dat er niks is!! (gelukkig)
Succes en wie weet is het de volgende ronde zover.

groetjes, Sarah

hoi,

ik dacht ook dat je na een jaar echt proberen de huisarts kan bezoeken
en het verschilt ook per huisarts,de een heeft zoiets van ik stuur je
gelijk door terwijl de ander dit nog niet nodig vind.

het ligt inderdaad ook aan je leeftijd en vaak kijken ze ook naar het
aantal jaren dat je de pil hebt geslikt(i.v.m het ontpillen van je
lichaam.

succes groetjes dollie

Hoi Tomaatje,

Ik heb gehoord dat er veel dokters zijn die je dan gelijk adviseren om te temperaturen zodat je inzicht krijgt in je vruchtbare dagen.
Ik weet natuurlijk niet of je dat al doet.

Maar na een jaar proberen mag je naar de dokter.

Succes!

TeHa

he tomaatje,

wij zijn na ronde 4 al naar de huisarts gegaan gewoon om te kijken wat hij te zeggen had. hij zei eigenlijk gelijk dat er eerst een sperma analyse gedaan moest wordenen dat is gebeurd en nu zitten we in ronde 6 en mag ik vandaag een afspraak maken met de gyn. het ligt er denk ik ook aan hoe het sperma is van kwaliteit.
als ik jou was zou ik het gewoon proberen bij de huisarts. misschien zegt hij ook wel sperma analyse.

nog heel veel succes

groetjes brigit

Terug
Bovenaan