onderzoeken

Hallo,
ook ik ben hier 'nieuw'vanuit verlies en verdriet forum. Ik heb nl. twee miskramen achter de rug en mijn man en ik zijn inmiddels alweer een jaar bezig. Wie weet wanner je precies in de medische molen komt en wanneer en waarvoor wordt clomid voorgeschreven?
Wie helpt mij op weg???
Groetjes,A.

Heee A
Ook ik heb 2 miskramen gehad en afgelopen maand weer de teleurstelling van een vals positieve zwangerschapstest.Wij zijn ook al vanaf januari 2003 bezig.
Als ik nu dus mijn derde miskraam had gehad dan waren ze met onderzoeken begonnen(bij ons is dat na 3x een miskraam).
Je zou altijd eens bij de HA kunnen informeren of ze bij jou nu al willen beginnen met onderzoeken,nee heb je,ja kun je krijgen.Zo'n HA weet gewoon niet wat voor verdriet zoiets met zich mee brengt.
Clomid word volgens mij voorgeschreven als je geen eisprong heb,maar dat weet ik niet zeker.
Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.
Veel succes verder
liefs miranda

Hoi A,

Ik hoop dat je er weer een beetje bovenop bent gekomen. Ik heb zelf 1 mk gehad (vorig jaar ) en daarna niet meer zwanger. Vanaf een jaar proberen kan je naar de HA die je dan doorstuurt. Ik wilde in december al naar de gyn, maar ik had in april mk gehad dus moest ik over drie maanden terug komen. Wel heeft zij bloedonderzoek laten doen (niet uitgebreid maar voldoende om een beeld te vormen).Dus kon ik eind april naar de gyn en mijn 2e afspraak is de 24e.

Clomid wordt voorgeschreven als uit de onderzoeken blijkt dat je geen eisprong hebt. Het zorgt voor de rijping van het ei en dat hij ook springt.

Je kunt ook kijken op www.fertimagazine.nl Daar staat heel duidlijk beschreven hoe het gemiddeld verloopt bij de gyn. En staan alle onderzoeken beschreven.

Maar je kunt je vragen en frustraties natuurlijk ook altijd hier kwijt.

Veel succes en sterkte!!

Liefs Claudy

Hallo A,

Ik heb helaas ook 2 miskramen gehad. De laatste is in maart geweest. Bij mij worden er wel onderzoeken gedaan, ze hebben 14 buisjes bloed afgenomen en bij mijn vriend 1 buisje. Bij hem gaan ze ook een chromosomenonderzoek doen. De uitslag van het chromosomenonderzoek is waarschijnlijk pas in augustus, ben erg bang voor de uitslag, stel dat er iets mis is....... Clomid wordt volgens mij ook voorgeschreven als je geen eisprong hebt! Hoe oud ben je trouwens?

Heel veel sterkte!

Groetjes Ingrid

hoi, Clomid wordt waarschijnlijk de volg.x bij mij ook voorgeschreven maar ik heb wel een ei-sprong maar omdat ik 3x ki heb gehad en dit mislukt is schrijft de gyn. denk ik clomid voor maar we hebben eerst nog een gesprek.
Wij zijn ook naar een jaar doorgestuurd naar de gyn. maar volgens mij wanneer je een miskraam hebt gehad kun je er gelijk terecht !????
Ik wens je heel veeel sterkte en hopelijk is er snel positief nieuws voor je. Groetjes pluk

Hi,

Clomid wordt volgens mij voorgeschreven ivm je eisprong. Een miskraam krijgen heeft volgens mij weinig te maken met je eisprong (je hebt immers een eisprong gehad, want je met bevrucht).

Meestal is een miskraam in 95 procent van de gevallen 'een foutje' van moeder natuur.

Echter, het overige percentage (5%) kan te maken hebben met vormafwijkingen van je baarmoeder (verklevingen- waar afhankelijk van de ernst wel iets aan te doen is of een te dun baarmoeder slijmvlies -kunnen hormonen voor voorgeschreven worden, beiden meestal te "danken aan" curettages in het verleden.

Maar ook kan het zijn dat een van beiden een gen met zich meedragen die "bouwfouten" in de vrucht meegeven (zeer zeldzaam, en dat is inderdaad het choromosoomonderzoek, waarvan de uitslag een aantal maanden op zich laat wachten, waarbij een zeer groot risico op miskramen aanwezig is en waar helaas weinig aan te doen valt). Wij wachten ook nog op deze uitslag.

Ook wordt een bloedonderzoek afgenomen bij de vrouw waarin de stollingsfactoren bekeken worden(heeft te maken met de innesteling en acceptatie van de vrucht).

Het klinkt krom, maar met het feit dat je zwanger bent geweest is bewezen dat jullie vruchtbaar zijn (dat krijg ik ook continu te horen) dus je bent de deur van de fertiliteit zo'n beetje voorbij, wel is het zeer zinvol om bij herhaalde miskramen aan te dringen op verder onderzoeken of jij niet iemand bent die onder die 5% valt. Worst case scenario: dat jou partner of jij drager bent van dat enge gen (2% van de bevolking), mocht je onder die andere "gevallen" vallen, zijn er absoluut nog mogelijkheden.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Lara

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Om even antwoorde te geven op ingrids vraag;ik ben 28 jaar en heb al een zoontje van 2 jaar. Elke keer (behalve de laatste dat duurde een half jaar) was ik snel zwanger maar werd het na resp. 10 en 5 weken weer beeindigd.Mijn menstruatie verliep ook raar;een paar dagen bleod dan niks daarop buikpijn en opnieuw bloedverlies. De infertiliteitsarts (wat een woord) heeft toen een inwendige echo gedaan en bekeken of er geen verklevingen waren door de curretage en of het baarmoederslijmvlies er goed uit zag. Alles ok, na mijn tweede miskraam rommelt het weer zo en ik heb het gvoel dat de miskramen hiermee in verband staan; ik kan nu een bloedonderzoek laten doen naar de hormonen vanuit mijn hypofyse, over 3 mnd. moet ik bij de ha terug komen, wilde me verder nog niet doorsturen. Maar na een jaar wordt je toch altijd doorgestuurd, of tellen ze dit anders door miskramen?
Nogmaals ontzettend bedankt voor de uitgebreide antwoorden!
Groetjes A.

Hoi A,

Bedankt voor je antwoord. Gelukkig heb je al een kindje, dat scheelt denk ik toch wel een beetje. Ik ben nu voor de 2e keer ongesteld na mijn laatste miskraam, ben heviger ongesteld dan eerst. Was nooit zo erg ongesteld, na de eerste miskraam ook niet, toen was ik het hooguit 1 à 2 dagen. Heb er nu wel meer last van. Ik denk inderdaad dat ze jou minder snel doorsturen omdat je toch zwanger bent geweest en je nog vrij jong bent, maar je kan het altijd vragen natuurlijk!
Nou meid, sterkte ermee!

Groetjes Ingrid

Terug
Bovenaan