Ondeugend en uitproberen!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Jaja de fase is bij Myrthe nu echt aangebroken, ze is ondeugend en enorm aan het uitproberen.
Groot gelijk, want mama kan nu lekker niks.....
Kon ik haar altijd met een NEE ergens van weerhouden, nu gaat dat echt niet meer. Want ik kan niet achter haar aan rennen en haar vast pakken of ergens anders neer zetten. Papa is normaal niet veel thuis, nu wel maar hij heeft niet de volle aandacht voor haar aangezien hij tussendoor probeert te werken.
En tja, daar neemt zij gebruik van.
De plant is ineens geamputeerd, Achter de bank mag ze niet komen. Gaat ze die kant op en roep je NEE, dan kruipt ze nog net ff iets harder die kant op.
De tafel heb ik maar leeg gehaald, want alles wordt eraf gegooid... Ohhh je ziet al aan haar gezichtje en ogen als ze ondeugend gaat doen....
(straks als ik weer mobiel ben, gaan de spullen wel weer op tafel want ik vind dat ze moet leren ervanaf te blijven)
Regelmatig bezorgt ze me een hartverzakking want ze klimt overal op. Roep je NEE, dan nog even iets roekelozer. Ze staat al zelfs tegen de schuifpui!!
De wijnrek doet dienst als loopwagen, de loopkar is niet stabiel genoeg dus die hebben we weg gezet. De babygym zit ze voor op haar knietjes of in spagaat (jaja t wordt een balletdanseresje) of die doet samen met wijnrek dienst als loopwagen...
Alle miniscule priegel dingetjes die op de grond liggen worden tussen haar twee vingertjes gepakt en hop dat mondje in.
En roep je NEE dan kijkt ze je glimlachend aan, legt haar hoofd op haar schoudertje alsof ze wil zeggen: Tja jammer voor jou, ik doe het lekker toch!!!!

Nog even en ze loopt, ik hoop dat ze ermee wacht totdat ik weer mobiel ben. Wat een ondeugd!!
Zijn er al meer met grijze haren van je kleine?

Liefs Reneke

hahahahahaha
heeeeel herkenbaar :D

ook nathalia is van alles aan t uit proberen.
in 1 week, heeft ze al zooo veel geleerd ( waar mama een beetje verdrietig van word, kleine meisjes worden groot :(     )
en idd: als je zegt nee, dat mag niet kijkt ze me aan alsof ze zegt van pppfff naar jou luister ik toch niet hahahaha
ik moet er soms wel om lachen, maar bij mij is gewoon nee is nee en blijft nee
wel vervelend, dat ze je juist nu aan t uit testen is.
maar meid, t komt allemaal wel goed.
over anderhalve week kan je alles weer.
dan kan je weer lekker met je meid op de grond spelen en dan kan je der ook achter de bank weg halen, als ze daar zit ihihi
en tot die tijd: hou je rustig, en blijf gewoon constant nee zeggen tegen je meid als ze iets niet mag.
stemverheffing doet ook soms wonderen ( bedoel ik niet mee schreeuwen, maar meer laten merken dat je het echt niet leuk vind dat ze dat doet)

sterkte verder

liefs, do

Hihi met mijn NEE bedoelde ik ook dat ik dan mijn stem verhef. Maar dat deert haar nu niet.
En we kunnen beide niet boos worden haha. Zodra ze ondeugend is liggen wij samen in de slappe lach.
Dat 'gestamp'met die handen als ze kruipt en dan vooral als ze nog even net iets sneller wil omdat ze iets niet mag HAHAHAHAHAHA
En dan dat lekkere ondeugende bekkie die ze trekt. Pffff wat is opvoeden moeilijk als het leuk is....

Liefs Reneke

Jep heel herkenbaar het had zo een kopie van Zifjon kunnen zijn alleen dan in de mannelijke variant. Zifjon loopt nu langs de box en de tafel en dat maakt hem nog mobieler. Ook met de deur spelen vind hij erg interesant maar is natuurlijk bloed linkt (heb wel een deur stopper) Dus wij zeggen al dat het eerste woordje dat Zifjon kent NEE is hahahaha. Die vingertjes gaan overal in, in d evideo recorder de subwoover naar de afstandbediening de dvd speler, de computer de cd's AAAAAAAAAAAAAAh wordt er soms echt kriegel van. Ook hij gaat sneller kruipen als hij iets niet mag en het toch probeerd. Als ik NEE zeg dan draait hij zij hoofd om kijkt me aan en neemt een spurt om te kijken of hij toch nog sneller dan mij is. Ook ik schiet vaak in d elach maar probeer wel consequent te zijn.

De cv arts kwam met een handig weetje: Een kind moet je benaderen naar gelang zijn leeftijd, betekend 1 jaar is afstand van 1 meter, 2 jaar is afstand van 2 meter. enz, enz. Ik merk wel dat het werkt, als ik dichter bij ben en Nee zeg dan doet hij van de 10x 7x het niet en de andere 3x weer wel. Ach ja ze worden groot en ontdekken de wereld maar het blijven kleine deugnieten en zo nu en dan lacgh ik er heel hard om want ze zijn zo schattig als ze ondeugend zijn :)

Liefs van Mariska en Zifjon 9 maanden en 3 weken.

Terug
Bovenaan