ondeugend

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn jongste is van 26-4-2007. Ze is qua gedrag en uiterlijk precies het tegenovergestelde van haar zus. Onze oudste was een voorbeeldig kind. Als we zeiden dat ze iets niet mocht, of ergens niet aan mocht komen dan deed ze dat ook niet. Je kan er nog steeds van op aan. Maar onze jongste............ ik durf geen glas drinken op tafel te laten staan, of een kaarsje aan te steken. Als we zeggen dat ze er niet aan mag komen, kijkt ze ons aan en doet ze het juist. Ik heb al van alles geprobeerd. Afleiden, belonen als ze het idd niet doet, een tik op haar vingers, voor straf in de box en nu in de kinderstoel, maar het deert haar niet en ze gaat gewoon door. Bv ze was op de bank geklommen en gaan staan. Dat vinden we niet goed, dus moet ze dan gaan zitten of eraf. Maar als ik dan zeg dat ze moet gaan zitten kijkt ze me aan en gaat ze er nog bij springen ook! In het begin was het nog wel leuk, maar het begint nu een beetje lastig te worden.

Wie heeft er een tip?

Debra

haha, tips nee, sorry.

wel heel herkenbaar, al gooi je nu weer een theorie van me overboord. Bij mijn oudste weet ik het meeste gedrag aan de opvoeding. Nu bij de 2e heb ik gemerkt dat dat niet altijd zo is, ze is veel pittiger, eigenwijzer en uitdagender. Ik weet het aan het feit dat meisjes gewoon wat feller zijn, maar ja, bij jou is de oudste ook al een meid.
Tja, het is leuk en lastig tegelijk, maar ik maak me over de 2e nu al geen zorgen over de toekomst of ze wel voor zichzelf op zal komen, haha.
En verder consequent proberen te blijven maar weer.

Mijn dochter is geboren op 24-4-07 en ik herken heel veel in je verhaal. Volgens mij is dit een normale ontwikkeling hoor! Alles wat je vertelt hoort naar mijn idee bij deze leeftijd. Je eerste was volgens mij gewoon super braaf! Ik vind het wel goed dat ze soms haar zin doordrijft. Ik was vroeger best verlegen en ik wil dat mijn dochter goed voor zichzelf op kan komen. (ook al is dat natuurlijk iets anders als je zin doordrijven...hihi)

Terug
Bovenaan