Ondeugend

Volgens mij is de peuterpuberteit al begonnen. Meestal zeggen ze toch...2 is nee.
Nou duurt het hier nog zo'n 2,5 maand eer mevrouw 2 is, maar die nee fase is hier heel duidelijk aanwezig.
Nee, nee, nee (ook al is het soms toch echt ja)
En vooral ook van alles uitproberen. Dingen pakken waarvan ze weet dat ze er niet aan mag komen (afstandbedieningen, telefoon).
Ook knopjes van de magnetron en lichtschakelaars zijn gewenste speelobjecten. En als ze ergens niet bij kan, dan pakt ze gewoon zelf haar krukje.
Voorheen deed ze dat niet. Of als ze het wel deed, en we zeiden dat het niet mocht, was het al snel klaar.
Ik kan er soms echt wel om lachen, en meestal corrigeer ik heel geduldig, maar soms...grrrrrr.

Herkenbaar?

Groetjes, Bianca

hahaha
heel herkenbaar!
nathalia zit al een tijdje in de "nee" fase.
en ze moet natuurlijk oo knog 2 worden :p
ze weet wat ze wel en niet mag, maar pakt idd ook dingen wat niet mag, en dan zegt ze zelf al "neee thalia!" hahahaha
moet er idd wel vaak om lachen stiekem, maar laat dat niet aan haar merken.
alles is hier ook "nee" "nee" met het slapen, nee met het in bad gaan, nee met het eten en zo kan ik nog wel een uur doorgaan.
maaarrrr.... moeders wil is wet whahahahahaa

nathalia is altijd wel een schatje geweest, en een heel makkelijk kind.
is ze nog steeds wel hoor, maar ze komt nu toch wel in de lastige fase.
en dan hoor je mensen zeggen:
ja maar jou kind is lief, jouw kind doet niks.
ja doeeeeiiii!!! kom een dagje bij me langs en zie hoe irritant nathalia soms kan zijn hahaha

idd gewoon blijven corrigeren. nee is nee en wordt ook echt geen ja. consequent is heel erg belangrijk vind ik.

succes met je ondeugende meid :p

liefs, do

hey Bianca,

Heel herkenbaar, hier is de peuterpuberteit ook al een tijdje aan de gang.
Eva is bijna 2 (3 januari) en zegt geen nee, maar roept nee heeeeeee!!!!!!!!!!! als het haar even niet zint. (en dat is al snel op dit moment.)
Het is echt een kleine drama queen.

Verder is ze echt haar grenzen aan het verkennen en zit ze momenteel overal, terwijl ze ons dan heel uitdagend aankijkt. Dat deed Eva voorheen ook nooit.

Het is idd weleens moeilijk om je lach in te houden en op sommige dagen kan ik haar wel achter het behang plakken, maar ja, het is een fase waar we weer door heen moeten.

Groetjes Marieke

Renske is sinds ze kan lopen erg ondeugend, dat wordt nog wat. Emma kon ik straffen door haar bij de deur te zetten, dat vond ze verschrikkelijk en nog steeds! Als Renske heel ondeugend is en dat weet ze heel goed, dan gaat ze zelf al bij de deur staan nep huilen, huuhuuuhuuu. En dan heel hard lachen. Het doet haar dus niets.

Hoi,

Ja ook Myrthe zit al in die fase (wordt in maart 2) en alles is of NEE of HEEEEEEEE (vooral heel hard gillend!)
Moet zeggen dat ze vooral door kan gaan als ze moe is. Of als het madammeke niet zint. En berg je dan maar!
Hier hebben we de hoek, wat goed werkt. Tuurlijk komt ze er soms nog uit (als ze bv een stofje ziet liggen die vies is haha) maar vaak gaat het goed.

Zoals Renske doet Myrthe ook. Ze loopt zelf naar de hoek en gaat heel hard nepbrullen en dan HEEE roepen omdat ze uit de hoek wilt.

Ach ja vaak lachen en soms zéér vermoeiend.

Liefs

hihihi ja ook hier een echte minipeuter hahaha
over het algemeen is elounda een heel makelijk meisje dat ik overal mee naar toe kan nemen, maar ze heeft ook af en toe haar buien. dan gaat ze heel zielig huilen met echte tranen (haha hard knijpen met je ogen) of het is gewoon neeneenee.
als ze te ver gaat moet ze van ons even op de gang. 1 minuut en dan vraag ik of het klaar is zo niet dan nog een minuut. als ze in een echte zeur/dram bui is gaat ze ook wel eens zelf naar de gang (loena gan, loena huihe)

ze heeft 1 keer echt een scene geschopt, midden in de ikea. ze had heerlijk in zo'n autootje rond gereden, binnen jas uit. toen we klaar waren wou ze nog wel uit het karretje, maar niet haar jas aan. zo lekker hard NEEE roepen door de winkel en daarna liet ze zich huilend op de grond vallen. helaas voor haar zijn wij daar niet zo gevoelig voor, we hebben haar jas naast haar gelegd en zijn door gelopen terwijl we haar vrolijk hebben uitgezwaaid. we hadden nog geen tien meter gelopen of ze stond al op (loena meeee, jash aan). stiekem moet ik daar toch ook wel een beetje om lachen. (en het boeit mij echt niet wat andere er van vinden, ik heb veeeeeeeeeel ergere kids om me heen gezien)

jaaaaaaaaa ook hier z'n lekkere puber
veel doen wat nie mag en altijd is ales nee ( behalve een snoepe jhahahahaa )
hier heeft strafen echt geen zin ze snapt er niks van en gaat er netzo hard al dan niet krijsend vandoor
en van gecorrigeert worden moet ze al helemaal niks hebben dan is mijn huisje incl tuin te klein

maar verder is ze een heerlijk (mamma;s)kindje

Hoi,

Hier is dat al wat langer aan de gang, hij wordt ook over 4wk al 2!
Hij is echt een ongeleid projectiel die ik geen sec uit het oog kan verliezen en hoewel het vermoeiend is, vind ik het ook wel leuk om te zien dat ze een eigen mening krijgen/hebben!
Het grootste nadeel is dat hij het woordje kut ontdekt heeft (hmmm) voorheen zei hij alleen; o nee he ,als iets niet lukte, nu zegt hij dus regelmatig, o k.t, dan ben ik wel streng, want hoewel ik het ook soms zeg (schaam) moet hij weten dat dat niet mag!
Vind wel dat nu bij de derde het veel harder gaat, hij doet echt zijn broers na, maar als hij te ver gaat, moet hij voor straf gewoon op de stoel zitten.
Toch leuk hoor al die fases!! whahaha.

Gr MJ

Terug
Bovenaan