Ondragelijke spierkrampen in benen

<p>Vandaag 32+1. Sinds begin van de zwangerschap (ik denk dat het ongeveer rond week 15 is begonnen), ‘s nachts wakker worden van de pijn in (iei) kuiten. Spierkrampen. En dan niet zoals we die allemaal wel eens gehad hebben, maar echt zo onmenselijk pijnlijk. Geregeld met de VK over gehad, slik al tijden 2x pd magnesium, calcium, zeepjes in bed, voeteneinde omhoog etc. Het is een tijdje goed gegaan, nu sinds een week echt weer niet te doen. Trekt nu ook helemaal door tot in mijn liezen, sta gewoon te huilen naast het bed midden in de nacht. <br />Herkent iemand dit? Ik weet dat het er bij hoort maar wie weet heeft iemand nog andere tips, ik probeer ze allemaal uit :D</p>

Een massage! Dat zorgt voor betere doorbloeding en dus minder krampen. 
Ik heb bij mediamarkt een eenvoudig massagekussen gekocht. Daarmee zit ik 3 avonden per week op de bank. Heerlijk! 

de rugklachten die ik had zijn stukken minder en de krampen zo goed als weg. Kosten 40,-. regelmatig naar de fysio is duurder dus ik vond het het proberen waard?

Ik had het ook extreem, en zo te lezen heb je alles al geprobeerd wat ik ook deed. Verder geen tips, maar ik weet hoe heftig het kan zijn, het is zó pijnlijk. Sterkte!

Rekken, maar die kende je vast al?! Minimaal 20 seconden vasthouden. En je zou langs de fysio kunnen gaan en wellicht reiskousen gaan dragen. 

Wat al gezegd is hierboven, koud water hielp mij ook heel goed. Dit deed ik dan vooral s avonds voordat ik naar bed ging en als het heel extreem was s nachts ook nog een keer. Het hielp mij goed om dan weer in slaap te vallen?

@eensnoes + @gebruiker thanks! Dus koud water voor het naar bed gaan als er nog geen kramp is, preventief? Ik ga het vanavond proberen!!  @ikbendoutzen Klopt strekken, ik word gedwongen meteen uit bed te springen van de pijn maar hoe lang ik ook strek, de kramp gaat er niet uit :( Zelfs nu overdag blijf ik de pijnlijke spier voelen schiet het erin als ik niet heel galant ga zitten ? Reiskousen? Die ga ik navragen thnx!
@wolkjes ga ik achteraan!

Terug
Bovenaan