onduidelijk waar ik ga bevallen

Ik heb 15 april een glucosetolerantietest gehad en die was niet goed. Daar werd ik pas 4 dagen later over gebeld door de vk, want het ziekenhuis had de info niet eerder doorgegeven.
De vk moest me daarom doorsturen naar de gyn. Daar kon ik pas afgelopen woensdag terecht.
Wat een muts was dat zeg! Een heel jong vrouwtje, die eerst ook nog eens de verkeerde status voor zich had...
Toen begon ze me uit te leggen wat diabetes is op een manier alsof ik een kleuter was.

Nu moet ik naar een dietiste, waar ik pas komende woensdag terecht kan. Dat is dus bijna 4 weken na de test!!! Lekker op tijd dus.
En de week erna moet ik een dagcurve prikken en daarna terug naar de gyn. Ik heb wel om een ander gevraagd, want zij was echt niks!

Als mijn suiker te hoog blijft moet ik in het ziekenhuis bevallen. Op deze manier heb ik daar alleen niet echt veel vertrouwen in.
En aangezien ik toch in het kraamhotel zou bevallen lijkt me dat dicht genoeg bij.

Weten jullie of je het zelf mag bepalen, of zit ik er nu aan vast?

vervellende... en tja ken die ziekenhuismensen... word er hier gek van... moet elke week weer!!!

ik zou het zelfde concluzie willen trekken maar ben bang dat ze dat niet goed genoeg gaan vinden...

ik loop nu een maand in de zieken huis maar heb toch kunnen regelen dat ik ook bij mijn eigen vk kon blijven lopen... ook al is het puur voor de leuk... geeft me wel een goed gevoel als ik daar ben en kan ik wat beter mijn vragen kwijt... misschien kan je een afspraak met je vk maken om daar even je zorgen kwijt te kunnen....

succes

Zo te horen heb je een medische indicatie en ben je verplicht om in het ziekenhuis te bevallen. Maar als je dat zeker wilt weten zal je even moeten overleggen met je Gyn/VK.

Succes en hoop dat je zelf mag kiezen!

Terug
Bovenaan