<p>Zijn hier dames die, net als ik, te maken hebben met een niet zo’n duidelijke cyclus of een duidelijke ‘eerste dag’? Hoe berekenen jullie je cyclus dan en de vruchtbare dagen? Bij mij is het namelijk als volgt: Mijn menstruatie begint met donkergekleurd bloedverlies met veel stolsels. Daarna wordt het steeds wat roder en de stolsels worden minder, maar echt veel bloed is het niet echt. Een duidelijke ‘dag 1’ heb ik dus niet. Ik heb hierbij nog geen fysieke klachten, maar rond dag 5 á 7 na de eerste bloeding krijg ik enorme darmproblemen. Waarbij ik dus vooral daarvan veel last heb. Dan voel ik me ook echt 2 dagen super beroerd dat ik ook snachts wakker wordt van de buik(darm) pijn. In die tijd is de bloeding die 1 á 2 dagen heel weinig tot bijna niets en daarna weer 2 dagen veel bloed zoals je bij een ‘normale’ menstruatie kent. Al met al ben ik van begin tot eind zo’n 1,5 tot 2 weken aan het bloeden tot het helemaal weg is. Ik vind het hierdoor heel lastig om te bepalen hoe lang mijn cyclus nu echt duurt, vanaf welke dag ik moet tellen en wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. </p>