Onduidelijke cyclus

<p>Zijn hier dames die, net als ik, te maken hebben met een niet zo’n duidelijke cyclus of een duidelijke ‘eerste dag’? Hoe berekenen jullie je cyclus dan en de vruchtbare dagen? Bij mij is het namelijk als volgt: Mijn menstruatie begint met donkergekleurd bloedverlies met veel stolsels. Daarna wordt het steeds wat roder en de stolsels worden minder, maar echt veel bloed is het niet echt. Een duidelijke ‘dag 1’ heb ik dus niet. Ik heb hierbij nog geen fysieke klachten, maar rond dag 5 á 7 na de eerste bloeding krijg ik enorme darmproblemen. Waarbij ik dus vooral daarvan veel last heb. Dan voel ik me ook echt 2 dagen super beroerd dat ik ook snachts wakker wordt van de buik(darm) pijn. In die tijd is de bloeding die 1 á 2 dagen heel weinig tot bijna niets en daarna weer 2 dagen veel bloed zoals je bij een ‘normale’ menstruatie kent. Al met al ben ik van begin tot eind zo’n 1,5 tot 2 weken aan het bloeden tot het helemaal weg is. Ik vind het hierdoor heel lastig om te bepalen hoe lang mijn cyclus nu echt duurt, vanaf welke dag ik moet tellen en wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. </p>
 
Als je het gevoel hebt dat het nooit echt is doorgekomen dan zou ik vanaf de 1ste dag van het beetje bloedverlies tellen dan heb je gewoon een lichte cyclus 
 
Hmm, het komt er wel door, maar het gaat meer geleidelijk zeg maar. Er is niet een bepaald moment of een bepaalde dag dat ik ineens 'echt' ongesteld ben. Dat ben ik dan wel maar ik weer daardoor niet echt wat de echte eerste cyclus dag is. Ik ben nu ook hartstikke ongesteld en als ik vanaf de eerste dag bloedverlies tel, dan zit ik inmiddels al op dag 9 van mijn cyclus. 
 
Ik ben er al vaker mee naar de huisarts gegaan en ben al onderzocht, maar de huisarts verwacht dat ik gewoon vrij extreme klachten heb. Ik heb in totaal ongeveer 9 dagen gebloed. Het heeft een vrij lange aanloop, waarbij ik weinig bloed en het stopt wel weer vrij abrupt. Toh vind ik het nog steeds lastig om mijn cyclus te bepalen. Mijn vriend en ik hebben besloten om weer voor een baby te gaan, je weet maar nooit hoe lang het kan duren. Ik verwacht dat ik eind deze week/ begin volgende week mijn vruchtbare dagen heb. 
 
Terug
Bovenaan