Onduidelijkheid over CB digitaal

A

Anoniem

Guest
Inmiddels ben ik na een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen al 9 dagen overtijd. Tot nu toe krijg ik steeds negatieve tests. Ik snap er niks van.
Vanmorgen heb ik met een clear blue digitale test getest. In het afleesvenster verscheen de boodschap "niet zwanger".

Maar....

Wanneer ik de teststrip uit het apparaatje haalde stond er 1 duidelijke streep op, en 1 lichte streep. (Ik weet dat dit niet volgens de gebruiksaanwijzing is) Is het niet zo dat wanneer de strepen duidelijk genoeg zijn de test de streepjes "leest" en er de boodschap "zwanger" komt te staan? Dat zou betekenen dat wanneer de tweede streep niet duidelijk genoeg zou zijn voor het apparaatje, ik toch zwanger zou kunnen zijn, toch? Er wordt immers gezegd, "een streep is een streep."
Deze situatie had ik ook bij mijn eerste kindje: de ene dag een negatieve test met een licht tweede streepje en de volgende dag een positieve test met een duidelijker tweede streepje...

Wat denken jullie? Zwanger? Of hopen tegen beter weten in?

Liefs,
Marientje

hallo marientje

ik heb precies hetzelfde als jou meegemaakt met die digitale zwangerschapstest van clearblue by my stond ook niet zwanger terwyl toen ik het staafje eraf klikte ik wel 1 heel licht streepje zag.

de volgende dag gelijk naar de apotheek gegaan en heb daar 2 testen gekocht nou op de 1 ste kwam ook 1 licht streepje wel iets donkerder dan die van clear blue en de volgende dag zag ik 1 hele dikke streep en ben nu 12 weken....

ik denk dat je zwanger bent hoor en feliciteer je by deze

groetjes en geniet ze

waarom haal je niet gewone test.
ik had de eigen merk van de kruidvat,kreeg toen ook heel licht streepje.maar dat kwam omdat het precies mijn nod dag.dus die hormonen moesten nog stijgen.
tot een week later kwam moeder voor moeders had 2 dikke strepen en mocht al beginnen.had opeens zoveel hcg.

hou ons op de hoogte he.

Hoi Marientje,

Wil niet vervelend doen, maar die streepjes mag je niet naar kijken...staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing... Je moet naar de boodschap in het venster kijken, sorry, dat ik voor spelbreker moet spelen.

Liefs grote broer

Hoihoi!

Bedankt voor de reacties!

Ik weet dat ik eigenlijk niet naar de streepjes op het stickje moet kijken. Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen. Maar ik vraag mij gewoon af of die test niet eigenlijk een gewone test is, waarvan dat digitale ding de streepjes leest. Juist omdat ik twee jaar geleden toen ik zwanger bleek te zijn van mijn zoon precies dezelfde situatie had. Maar heb dat toen op 'toeval' gegooid.

Heb na mijn nod vorige week gewone testen gebruikt. Die waren steeds negatief, dus probeer ik nu steeds weer iets anders zolang ik niet ongesteld word.

Als ik over een dag of 2 geen positieve test heb, maar even de dokter bellen denk ik...

Hey Marientje,

Misschien heb je nog niet genoeg hcg aangemaakt, maar idd niet naar de streepjes kijken, hoe verleidelijk dat ook is...

Ik hoop dat je over 2 dagen een positieve test in handen hebt, want deze onduidelijkheid is maar niks.

Ik duim voor je meis! Liefs grote broer

Ben gister dus toch ongesteld geworden! Grrr...
Maar ja, aan de andere kant weet ik nu tenminste waar ik aan toe ben. Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Groetjes!

Hey,
Ik had precies het zelfde!
Ik had pas na bijna 2 weken na mijn NOD een positieve test van cb digitaal. De eerste twee keer zij hij ook "niet zwanger" de laaste test die ik deed was bijna 2 weken later en die zij toen "zwanger".
Dus ik zou nog even een paar dagen wachten en dan nog een keer testen. Misschien is je HCG nog niet hoog genoeg.

Bij mij is de zwangerschap helaas mis gegaan.
Maar heb nu wel gewoon kruidvat tests in huis gehaald, voor de eventuele volgende keer.
Want die zijn ook als beste getest en een stuk goedkoper! Leuk hoor zo'n digitale test.......maar als je dit probleem dus krijgt, is het minder leuk.

Groetjes!

Terug
Bovenaan