onee, mijn volgende NOD is met kerstmis!!!

A

Anoniem

Guest
Dag lieve meiden,

Het is weer zover, de rode duivels zijn er weer!
De sfeer hier in huis is vreselijk pessimistisch, waarom lukt het ons niet???
Dit was alweer ronde 11, we zijn bijna een jaar bezig.
Het vreselijkste vind ik nog dat mijn volgende NOD met kerstmis is, een familiefeest bij uitstek, op eerste kerstdag  gaan we met zijn allen bij mijn ouders eten, ik en mijn zus en twee broers. Zij hebben allemaal wel al kinderen (totaal 8) en die rennen dan de hele dag om je heen, en het enige waar mijn hoofd dan mee bezig zal zijn is, ga ik morgen weer ongi worden?!?
Ik weet niet of ik dat wel aankan.
Ze zitten zowieso al contineu te vissen of het al zover is.
De tranen lopen me echt over mijn wangen nu, ik ben een echt gezelschapsmens, maar voor het eerst in mijn leven heb ik geen zin in de feestdagen.
Sorry voor dit depressieve verhaal, dat was niet mijn bedoeling, maar toch fijn om het even van je af te schrijven.
Dus even concreet:

Ukkepuk, 25 jaar, NOD 26 december, ronde 12

Ukkepuk,

wat erg voor je!!
En meteen het vooruitzicht van de volgende NOD...wat een rot timing, kerst!
Ik kan helemaal invoelen hoe jij en je vriend zich moeten voelen.
Wij zijn pas een half jaar bewust ermee bezig, maar de voortdurende onzekerheid, steeds gevolgd door teleurstellingen, breekt je op. Kennelijk ben jij nu op het breekpunt aangeland.
En het zal wel weer zakken, het zal wel ietsje minder worden, en je zult je er wel doorheen slaan, ook met kerst, ook met kinderen om je heen, ook tijdens de gestelde en niet-gestelde vragen van familie, dan huil je maar een keer, en je komt er wel weer doorheen...
maar het blijft k-u-t!!!

Zet 'm op.
Maren

Beste Ukkepuk,

Misschien is het wel een goed idee om iemand in vertrouwen te nemen die beide dagen erbij zal zijn. Hem  of haar kan je dan een beetje helpen zodra het onderwerp wordt aangesneden en je hoeft het dan ook niet meer alleen met je vriend te doen. Zodra jij namelijk toe kan geven aan je gevoel zal het gevoel veranderen, maar als jij 2 dagen pootjes moet geven en een toneelstuk moet opvoeren zul je je wel erg rot gaan voelen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. In elk geval heel veel sterkte!

Gr. Charlotte

Terug
Bovenaan