oneerlijk

Ik moet hier even mijn wat kwijt. Ik stond daarnet samen met de buren buiten om een ooievaar te plaatsen bij het stel wat een babytje heeft gekregen. Daar kreeg ik gelijk te horen dat er nog een buurvrouw zwanger is. Een andere buurvrouw heeft haar goede nieuws twee weken geleden ook verteld. Is het dan nooit mogelijk dat ik ook een keer goed nieuws heb te vertellen. We zijn al bijna twee jaar druk aan het oefenen, maar helaas nog steeds zonder resultaat. Ben nu net weer ongesteld geworden nadat ik een hele tijd zomaar ineens over tijd ben geweest. Ben normaal altijd op tijd. Dit is vorig jaar ook al een keer gebeurd. Ik vind het zo ineerlijk allemaal.

ja inderdaad heel oneerlijk ik kan je (denk ik) niet opfleuren, maar ik kan je alleen heel veel succes wensen dat je zwanger wordt.....ik zal de computer voor je instralen en wie weet.........groetjes floor

Je hebt helemaal gelijk Angelique. Het is ook verschrikkelijk oneerlijk. En er zit niets anders op dan blij te zijn voor je buurvrouw want wat jij moet doormaken, wens je een ander niet. Probeer toch vertrouwen te blijven houden dat het een keer goed komt en dat jullie ook een kindje zullen krijgen. Ik begrijp heel goed dat je behoorlijk in een dip raakt als je dit soort nieuws hoort. Schrijf en praat het lekker van je af. Dat helpt!

Heel veel sterkte!

Hoi

Je probeert jezelf te vermannen en blij te zijn voor anderen maar met vlagen is het zo moeilijk.
Probeer wel gewoon moed te houden en je weet, dat je altijd een luisterend oor, vind bij je lotgenoten, toch.

liefs Jeanette

Op een gegeven moment is het potje leeg zal maar zeggen. Twee jaar lang al goed reageren op 'het nieuws' van andere vrouwen. Daarbij druk je elke keer weer een stukje eigen gevoel weg. Nu is het echt tijd voor jullie. Het is jouw tijd om naar buiten te rennen en goed nieuws te kunnen vertellen. Ik blijf voor je duimen.
Liefs en heel veel succes,
Ank

Twee jaar is best lang, maar je weet niet of die buurvrouwen niet ook al twee jaar bezig geweest zijn, want daar praat nooit iemand over. Op een feestje hadden we het erover en toen bleek dat bijna iedereen wel een of ander probleem had gehad waardoor het niet zomaar lukte. Dus je bent niet alleen hoor. Kijk eens bij www.vruchtbaarheid.org, want er is wel gebleken dat vrouwen die er veel van af wisten veel sneller zwanger waren dan degene die maar op goed geluk kluste. En bekijk je eet- en drinkgewoontes ook eens goed, (wist je bv. dat koffie enorm slecht is voor je vruchtbaarheid). Wie weet heb je gewoon een vitaminetekort o.i.d.
Veel succes in ieder geval

He he, ik heb net hetzelfde voor: gisteren op het werk een jongere collega zwanger, een jonger nichtje ook, ik heb leiding gegeven in de jeugdbeweging: al 3 van de 7 zwanger nu, mijn beide zussen: geen enkel probleem om kinderen te krijgen,... en hier zit ik dan. Ik probeer mezelf wel echt op te peppen en ik bén echtw wel blij voor hen, maar soms heb ik het gevoel dat ik dat allemaal niet de baas meer kan. Ik heb dan 'bezinningstijd' nodig om terug een beetje tot mezelf te komen.
Anders lukt het ook niet meer, denk ik.
Volhouden dus, en blijven dromen!

Tot die dromen waar worden!

vele groetjes,
Erika

Hoi,

Ik herken dit gevoel helemaal. Wij zijn 20 mnd bezig en heel veel mensen om ons heen worden zwanger. Ik reageeer altijd leuk en meen het ook echt maar het geeft wel een steekje jaloezie, een gevoel wat ik nooit eerder heb gehad. Maar we blijven hopen. Ik hoor nu ook best regelmatig verhalen van mensen bij wie het na 2 jaar nog lukt spontaan! Dus joh, onze tijd komt vast nog. Ik wens je nog heel veel succes. Wie weet kunnen wij eerdaags ook schrijven dat we zwanger zijn.

Groeten NIckey

Terug
Bovenaan