oneerlijk

A

Anoniem

Guest
wat kan het leven toch oneerlijk zijn............
in mijn werk kom ik vaak  kinderen tegen uit aso- gezinnen, kinderen die verwaarloosd worden of waarvan de ouders zelf een verstandelijke beperking hebben.
wat ik dan zo oneerlijk vind is dat deze gezinnen zo zwanger zijn!! echt waar onvoorstelbaar als je dan op dit forum meeleest zie je dat er zoveel vrouwen bezig zijn en die (naar mijn idee) een goede thuisbasis kunnen geven. Deze vrouwen zijn al lang bezig, of hebben zelfs al mk's ghad. Dan vind ik dat allemaal zo oneerlijk.
Ik zeg wel eens dat elke gek een kind kan krijgen, maar als je echt wil en   er ook klaar voor bent lukt het niet of duurt het erg lang.
Ook als ik dan lees dat er weer iemand een MK heeft gehad dan draait mijn maag wel eens om. Helemaal als ik weet dat er weer een moeder (die het niet aankan) zwanger is.
Ook "ongelukjes" snap ik niet.
Hoe kun je nu een ongelukje krijgen??????? Als je de pil slikt en toch zwanger wordt dan ben je wel super vruchtbaar. Deze kinderen zijn vaak niet eens gewenst. Een ongelukje...........Nou ja ik geloof niet echt in ongelukjes. Volgens mij ben je dan gewoon niet goed bezig geweest en heb je niet goed nagedacht.
Zo nu ben ik mijn frustraties weer een beetje kwijt.

Voor iedereen op deze site hoop ik dat hun "gelukje" supersnel komt.

Liefs en knufs Daan

ik snap wat je voelt
ik voel me ook boos worden als ik weer hoor over   een ongelukt of foutje.
of ergen als ze op tv de vraag stellen of ze het houden of laten weghalen!!!!!
nou ja zeg.
tja en sommige mensen zijn net konijnen

ach onze tijd komt ook nog wel

liefs wilma

inderdaad die konijnen ken ik ook. een vriendin van mij heeft binnen 6 jaar 4 kinderen gekregen en dan klaagt ze dat ze het zo druk heeft.
Misschien ook wel gemeen van mij, maar ik heb dan zoiets van daar heb je zelf voor gekozen. Als je een moeilijk kind krijgt (een huilbaby bv) vind ik het nog wat anders, maar zei kon 4 kinderen gewoon niet aan.
Tja daar moet je volgens mij wel eerder aan denken, maar goed
onze tijd komt idd nog wel.

liefs daan

ps ik hoop niet dat ik met mijn stukjes iemand voor het hoofd gestoten heb

halo lieve daan je hebt helemaal gelijk ik kan een misje dat telkens zwager was en al 3 keer heben laaten weg haalen ik vind zulke mensen moogen nooit meer kinderen krijgen en dan hier die junks worden zomaar zwanger en ze gaan gewoon door bij mij zus lag een kindje van een junk die moest eerst afkiken dat kindje gewoon zieleig en ik verlang zo naar een kind en ik heb er een moeten afgeeven bij 40 weeken dat vind ik zo oneerlijk ik kan ik zo boos om worden zo even gezegt hoe ik er over denk liefs jolanda

Hoi!

Inderdaad,maar helaas is dit de harde realiteit!
Je leest toch ook vaker dat vaders en of moeders hun kinderen wat aan doen,in het ergste geval vermoorden...daar moet je toch echt niet bij nadenken!!

Maar wij willen hier allemaal een gezond kind waar we vast en zeker op onze manier goed voor zullen zorgen....gelukkig valt je zelf dan niets te verwijten!
Ik kan me zeker voorstellen dat je het vaak oneerlijk vind als je ziet hoe sommige kinderen moeten opgroeien of worden opgevoed,maar het is ook vaak zo dat de ouders zichzelf van geen kwaad bewust zijn....denken dat ze het goed doen??

Tja....hopelijk is het ons hier allemaal ook gegund om een kind groot te gaan brengen!!

Liefs,Swinnie

Ik vind het inderdaad ook wel moeilijk als ik zie wat voor mensen kinderen krijgen/hebben.
Niet dat ik het anderen niet gun hoor, daar gaat het helemaal niet om.
En hoe ze dan met hun kinderen opgaan. Oef, daar kan ik soms zo kwaad om worden.
Kinderen kunnen nou eenmaal best vervelend zijn, maar dan hoef je ze nog niet te slaan of te verwaarlozen. Soms zie ik kinderen van nog geen 4 alleen buiten, ik vind dat echt niet kunnen hoor. Waar is dan je verantwoordelijkheid als ouder?

En dan zijn er mensen in onze kennissenkring die vinden dat we eerst maar een andere huis moeten hebben en dat het zonde is om nu aan kinderen te beginnen omdat ik net mijn opleiding afheb. Nou wij zijn 30 en 41  en wij weten echt wel waar we aan beginnen.
Wij zijn heel goed in staat om een kindje op te voeden en hem/haar de liefde te geven die het nodig heeft.

Het is toch ook niet leuk als je beide moet werken om je grote koophuis, je auto's, je dure kleding, je dure vakanties te kunnen behouden en dat je daardoor je kinderen bijna niet ziet. Je brengt ze naar een kdv en haalt ze 's avonds weer op en legt ze thuis weer in hun bedje. Dan heb ik liever een kleiner huis of een huurhuis en geen auto en meer tijd dat ik aan mijn kindje kan besteden.

Ok, ik stop nu met typen, want ik voel me een beetje boos van worden.

Liefs, Nadine.

Ha meiden

Soms zou ik willen dat iedereen die zwanger is naar een opvoedles moet, gewoon om zich bewust te worden van opvoeding ect. Nog beter zou zijn als iedereen op opfris les moet afhankelijk van de leeftijd van de kinderen. Maar goed dat gebeurt nog niet in Nederland. In zwede is dat veel normaler.

Mensen die niet zwanger worden het omdat ze niet voorzichtig genoeg zijn, pil niet op tijd genomen, diree ect. Je moet niet vergeten dat wij ons altijd waarschijnlijk bewust zijn gewees van onze verantwoordelijkheid daar in.
Mijn moeder zei tja je bent verwekt (bewust) na een feestje met drank ect en toen hebben de sterren van de hemel gevrije. Misschien werkt dat ook mee.

Het doet mijn trouwens heel erg pijn te zien dat sommige kinderen uit social zwakker gezinnen en moeilijk start krijgen in het leven, waardoor ze sneller in de crimmiliteit te recht komen.
Bij ons in de flad wonen ook een paar gezinnen, ik let wel erg bewust op de ontwikkeling van de kinderen en ga soms zelf bewust samen met ze spelen in de speeltuin gewoon om de ouders een voorbeeld te geven.
Het is moeilijk om mensen niet te beoordelen, maar dat is niet aan ons. Ik weet zeker dat elke ouder van zijn kind(eren) houwt.

Mocht je er toch wat aan doen kun je aanmelden voor wekendopvang voor kinderen.

groetjes Chandra

Terug
Bovenaan