ONEERLIJK

Ik ben zo verdrietig en voel me zo onaardig. Ik heb weer een neefje gekregen van mijn zwager. Ik kan niet blij zijn en wil eigenlijk alleen maar huilen. De zwangerschap was niet gepland, de moeder heeft 9 maanden lang gewoon doorgerookt en doorgedronken. En nu een gezonde baby. En wij zijn al 15 maanden bezig en proberen zo gezond mogelijk te leven. En nog steeds geen zwangerschap.  En wij  moeten naar de gynaecoloog. Het is zo oneerlijk!! Soms denk ik dat ik daarom niet zwanger word, omdat ik niet meer blij voor andere mensen kan zijn en eigenlijk heel jaloers ben. Ik heb het gevoel dat ik daar voor gestraft wordt of zo. Misschien heel stom. MAAR HET IS ONEERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lucretia

Hoi,

Ik weet het, Het is oneerlijk!!! mijn zus is zwanger van haar tweede (zonder moeite) en mijn schoonzus is nu ook zwanger! Ook zonder enige moeite!! Op mijn werk worden ze ook almaal zwanger of zijn net bevallen. Het lijkt wel alsof iedereen ineens zwanger is, alleen ik nog niet.
wij hebben al een miskraam gehad en zijn al meer dan een jaar bezig en zitten in het medische wereldje! Ik ben vandaag weer ongesteld geworden! Dus weer niet.

Sterkte!
Gr Ester

Hoi,

Het is ook oneerlijk en ik herken je gevoelens maar al te goed. Toch geloof ik niet dat je gestraft wordt hoor, omdat je jaloers bent. Ik denk dat het een normale emotie is, in onze situatie. Het blijft moeilijk en helemaal die ongeplande zwangerschappen waarbij de moeder zich ook niet onthoudt tijdens de zwangerschap, daar heb ik ook de meeste moeite mee.
Maakt het jezelf niet extra moeilijk, door je af te vragen of het aan jou ligt......
Ook al vind ik het zelf af en toe ook heel moeilijk te geloven: Onze tijd komt ook, vast en zeker, daar probeer ik me heel erg aan vast te houden. Net als de tip die ik vandaag kreeg door je blik alleen vooruit te laten zijn en niet achteruit....

sterkte meid,
gr Mickey

Hoi Lucretia,

Ik snap je situatie volkomen! ben zelf ook 19 mnd bezig geweest om zwanger te worden.
In deze periode was een "vriendin" van ons plots zwanger. Hij wilde niet en zij wel en zij heeft hem er nogal ingeluist.

Ik was boos en heb de tranen uit mijn ogen gehuild, maar weet je wat mijn mannetje zei en dat is iets wat ik jou nu ook mee wilt geven.

jullie zijn straks samen gelukkig zwanger! hun hebben het niet zo fijn, ook al lijkt dat wel zo.

altijd als wij bij hun zijn (zijn inmiddels bevallen van dochtertje) krijgt zij wel een steek onder water van hem. ze lijken gelukkig, maar ondertussen broeit er toch nog een spanning.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het heeft mij in ieder geval mijn tranen doen drogen en het weer met een glimlach tegemoet kunnen zien.

Inmiddels ben ik (bijna) 5 weken zwanger en idd we zijn heeeeeeel gelukkig.

Liefs en sterkte Sylvia

Lieve Lucretia,
Onaardig is het  niet,  jouw verdriets is zo begrijpelijk !
Ook je jaloezie is een gevoel dat velen van ons kennen. Ik zeg altijd maar zo: ik misgun het niemand maar ik wil zelf ook zo graag eens aan de beurt zijn ....
Je schrijft ook dat je denkt gestraft te worden omdat je zo denkt en voelt,dat gevoel ken ik ook maar heel diep van binnen weten wij allebei - als we heel rationeel denken - dat dat natuurlijk NOOIT de reden kan zijn waarom we nog niet zwanger zijn !!
Syllie schrijft het heel treffend op, ik vind dat een geweldige opmerking van haar
mannetje.
Blijf erin geloven dat het goed komt, geef de moed niet op (al is dat wel eens makkelijker gezegd dan gedaan) en steun elkaar
Tussen jullie zit het wel goed, hou dat zo !

Heel veel sterkte !

Liefs Jo

hey lieve meiden,

ik weet zeker dat je nietgestraft wordt en dat je gevoelens heel normaal zijn in deze situatie
het is ook NIET eerlijk en je wilt zelf ook zo graag.
Ook wij hebben er via mmm enzo 3 jaar over gedaan.
Om mij heen werd gefokt alsof het normaal was ( sorry dat ik het zo zeg)
maar mijn schoonzus idem die was bevallen 3 maanden later weer zwanger
van een 2 ling , alles gedaan wat god verboden heeft , 2 ling verloren waar ik dus een klap me kreeg en 3 maanden   erna... je raad het al weer zwanger.
pfff en dan alle andere er om heen ook , hup zomaar

nou dan wordt je idd wel jaloers en krijg je het heel moeilijk
maar geloof mij
ook jullie tijd komt hoor
ik ben nu ook een gelukkige as moeder
ben nu 34wkn zwanger van een ZOON en ooooooooo zo gelukkig

denk soms wel dat we deze zwangerschap meer waarderen dan andere die het zo vanzelfsprekend vinden .

ik wens jullie heel veel succes , en hoop dat jullie je vast kunnen houden aan de gedachten dat ook JULLIE tijd zeker zal komen

veel liefs en succes gewenst

moekje 34,2 wkn

Hoi,

Je wilt niet weten hoevaak wij in deze situatie hebben gezeten. Het is vaak ook oneerlijk. En het is zeker niet erg dat je zo denkt. zo voelen de meeste meiden hier zich. Echt waar. Wij zijn 3 jaar bezig geweest en eindelijk dmv ISCI zwanger. Dus blijf moed houden. Het komt allemaal goed. Om ons heen werd ook iedereen maar zwanger en wij niet. Ondertussen zijn wij geloof ik een van de laatste maar dat maakt niet uit.

En je moet ook goed bedenken dat jullie nu heel goed bezig zijn door gezond te leven. Jullie weten waar je het dadelijk voor doet. Voordat je het weet zijn jullie ook zwanger.

Hou moed en deze momenten mag je zeker hebben hoor. Blijf wel positief denken want anders val je ook in een gat en dat moet je natuurlijk voorkomen. Doe ook leuke dingen samen met je mannetje. een beetje afleiding kan dan nooit kwaad.

Veel succes.

Liefs
Nicole (alweer 29,6 weken zwanger)

Terug
Bovenaan