onze zoon (2,5jr)kwam na zijn middagslaapje it bed en ik zei maar zo, zonder erover na te denken, zullen we de speen dan maar weggooien ( had hem alleen tijdens zijn slaapje op bij ziekte). hij vond het leuk en heeft hem weggegooid in de prullenbak. heel trots heeft hij het iedereen verteld. 's avonds extra aandacht aan besteed. hij was even verdrietig. maar binnen 3 kwartier sliep hij. de volgende slaapjes heeft hij er een enkele keer naar gevraagd en heb toen gezegd, nee, we hebben hem toch weggegooid? en dan vindt hij het prima. oma is hier echt tegen. zij past regelmatig op en onze zoon blijft dan ook slapen. zij kan en wil hier niet aan meewerken, omdat ze het zielig vind. 1 keer bij haar geprobeerd, vraagt hij natuurlijk net om de speen. ik heb hem toen mee naar huis genomen, omdat oma er echt niet tegen kan. maar wij hebben zoiets van, hij heeft er zo goed als geen probleem mee. het lijkt ons zieliger hem nu weer te geven en later nogmaals afleren. dan moet hij het 2x afleren en ik denk ook dat hoe ouder hij wordt (bv wachten tot 4 jr) hoe moeilijker het is voor hem. wie heeft advies