onenigheid met oppasoma over afleren speentje

onze zoon (2,5jr)kwam na zijn middagslaapje it bed en ik zei maar zo, zonder erover na te denken, zullen we de speen dan maar weggooien ( had hem alleen tijdens zijn slaapje op bij ziekte). hij vond het leuk en heeft hem weggegooid in de prullenbak. heel trots heeft hij het iedereen verteld. 's avonds extra aandacht aan besteed. hij was even verdrietig. maar binnen 3 kwartier sliep hij. de volgende slaapjes heeft hij er een enkele keer naar gevraagd en heb toen gezegd, nee, we hebben hem toch weggegooid? en dan vindt hij het prima. oma is hier echt tegen. zij past regelmatig op en onze zoon blijft dan ook slapen. zij kan en wil hier niet aan meewerken, omdat ze het zielig vind. 1 keer bij haar geprobeerd, vraagt hij natuurlijk net om de speen. ik heb hem toen mee naar huis genomen, omdat oma er echt niet tegen kan. maar wij hebben zoiets van, hij heeft er zo goed als geen probleem mee. het lijkt ons zieliger hem nu weer te geven en later nogmaals afleren. dan moet hij het 2x afleren en ik denk ook dat hoe ouder hij wordt (bv wachten tot 4 jr) hoe moeilijker het is voor hem. wie heeft advies
 
hi

Jij bepaalt wat er met je kindje gebeurt. Als jij niet wilt dat je kindje nog een fup heeft dan moet de oma dat gewoon accepteren.. Het is jullie kindje en jullie bepalen wat er gebeurt. En zeker als het om een fup gaat.
Ik heb zelf trouwens een 2ling van 2. Ginger en Mike. en een kleintje van 2 maanden Phoebe.  Ik kom hier niet vaak, maar lees  wel af en toe mee.
 
Veel liefs,

Rachel  
 
Hallo, ook ik zeg stellig: Jij bepaalt
We hebben dit in ons geval ook heel goed met de oma's afgesproken; als jullie willen oppassen hebben we dat heel graag maar dan moeten jullie ook opvoeden en wel zoals wij het willen (met natuurlijk wel ruimte voor eigen invulling). Ze gingen hiermee accoord.
In de praktijk hebben we ook zo''n situaties gehad (vb wel/ geen slaapzak als het erg warm is). Wij hebben in zo'n geval hun aangesproken en toen hebben ze geluisterd. Succes
 
hoi hoi,

Inderdaad, jullie bepalen wat er gebeurd!!!! Hoe leuk en loief en goed bedoeld alles ook is van oma. Het is jullie kind en niet van haar.
Het is idd beter voor je kind om ervoor te zorgen dat de ene zegt dat het wl kan en de ander niet ( in dit gevalk oma) De verwarring wordt alleen maar erg groot voor je kind en dat komt zijn slaap niet ten goede!!!!!!

Succes, Misja, mama van Thijmen (3jr) en Marten ( 14 weken)
 
Toen onze dochter 2 was hebben we ook de speen weggegooid. 1 avond was het even huilen, maar daarna ging het goed. Ze vroeg er nog wel eens om, maar dan zei ik dat de speen weg was. Ook op het KDV en bij oma is de speen gelijk weggedaan.  

groetjes Melanie
 
Volhouden hoor!
Het gaat toch goed zo?
Jullie bepalen wat er gebeurt.
En hij heeft al bewezen, dat hij zonder kan, toch zonde als je dat nu weer overboord gooit!

Groetjes mamarovileur
 
hoi,
wie is de opvoeder de ouder!?
precies...
jij bepaalt hoe en wat je doet.
je doet er goed aan je kindje accepteerde het toch.
zei kan daar echt niet over beslissen. ze mag heus haar mening geven maar dat is het!
succes
 
Hoi,

Nou ik ben blij dat wij geen opa's en oma's hebben die oppassen, want dat lijkt me moeilijk hoor, dit soort meningsverschillen. Het is toch familie. Ik zeg makkelijker tegen onze gastouder iets dan dat ik dat tegen familie zou doen (als ik het ergens niet mee eens ben) Maar dat is een andere discussie. Tuurlijk moet ze volgen wat jullie doen, en als ze daar niet tegen kan dan moet ze maar stoppen met oppassen en dan moeten jullie maar op zoek naar een gastouder o.i.d. zou ik zo zeggen.
 
Terug
Bovenaan