Ongeduld en onzekerheid

<p>Hallo dames,</p><p>Al maanden kriebelt het mij om aan de volgende stap te beginnen met mijn vriend, hij was helaas nog niet zo ver dus heb ik met alle geduld gewacht. Afgelopen mei was het dan eindelijk zover, we zijn gestopt met de pil.</p><p>Je raad t al.. nu kan ik niet meer wachten tot het zo ver is.. vreselijk!</p><p>Ik had intussen al zoveel gelezen betreft zwanger worden en zwanger zijn, dat ik precies wist wanneer mijn ovulatiedag was.</p><p>Mijn vriend wilde er niets van weten (bang niet te kunnen presteren haha). Ik heb m dus niets gezegt maar wel precies op de juiste dagen intiem geweest.</p><p>Afgelopen weken was het dus afwachten, afgelopen vrijdag op zaterdag nacht had ik wat last van licht roze afscheiding bij het afvegen. Natuurlijk raasde gelijk door mijn hoofd 'innestelingsbloeding', ietsje blij dat ik was. Maar ik hield me alsnog voor t kan altijd mis gaan.</p><p>De dagen erna bleef ik wat vloeien, alles was makkelijk op te vangen met een inlegkruisje en t bleef n beetje donker rood. </p><p>Ik had inmiddels al 10x opgezocht of het echt om een innestelingsbloeding zou kunnen gaan. Ik las dat dit max 2 tot 3 dagen zou duren. </p><p>Dag 3 vloeide ik nogsteeds, toen kwam de onzekerheid.. </p><p>Vandaag dag 4 hevige krampen en veel meer bloed verlies..</p><p>Helaas toch een menstruatie dus..</p><p>Nu snap ik alleen niet, gezien ik volgens de 28 dagen cyclus donderdag pas ongesteld zou moeten worden, wanneer ik mijn volgende ovulatie heb.</p><p>Moet ik zaterdag als mijn eerste menstruatie dag zien of toch vandaag?</p><p>Liefs!</p>
 
Haha kan me voorstellen dat je/jullie het zo graag willen! Hoe minder je je ermee bezig houd des te sneller ben je misschien wel zwanger!! 
 
Ik was eerst ook bezig met ovulatietesten en voeding en voor ik het wist was het zover.
Succes meid. 
 
Grappig hoe dat werkt hè? Als je dan eenmaal aan kinderen wilt beginnen, dan wil je liever gisteren zwanger zijn dan vandaag. Helaas werkt het zo niet en doet de natuur wat ie moet doen, wanneer de tijd goed is. Als je al veel hebt gelezen, dan weet je waarschijnlijk ook dat je per cyclus tussen de 10 en 20% kans hebt op een goede zwangerschap. Er kan onderweg zo veel fout gaan voordat je jezelf werkelijk zwanger mag noemen. Dus eigenlijk is het voor een groot deel ook echt geluk hebben, ook al heb je seks op de goede momenten.
Aangezien je in mei pas bent gestopt met de pil, dan heb je grote kans dat je cyclus de komende tijd nog onregelmatig gaat zijn. Met de pil heb je een regelmatige cyclus omdat die door chemicaliën ontstaat en opgewekt wordt. Als je lichaam het zelf moet overnemen, duurt dat even. Er bestaan verschillende verhalen over 'ontpillen', maar wat zeker is is dat het ruim een jaar kan duren voor je cyclus echt regelmatig is. En dan nog hoeft ie niet regelmatig te worden. Sowieso hebben de meeste vrouwen een cyclus tussen de 30 en 35 dagen en niet rond de 28 dagen. Ikzelf ben bekend met een vrij lange en ook onregelmatige cyclus (hij varieert tussen 32 en 56 dagen). Nog nooit is een cyclus even lang bij mij geweest, ook niet nadat ik bevallen was van onze eerste kindje. Toen wij voor onze eerste gingen, heb ik de eerste twee maanden enorm gelet op alles en nog wat. Ik zag alles als een symptoom. In de derde maand dacht ik: weet je wat, we zien wel! En net die maand ben ik zwanger geworden. Toen we voor een tweede gingen heb ik alleen de eerste cyclus ovulatietesten gebruikt, zodat ik wist wanneer ik mijn eerste menstruatie kon verwachten na het stoppen met borstvoeding. Daarna weer de natuur zijn beloop gelaten en weer in ronde 3 zwanger geworden. Voor mij werkte dat het beste, er gewoon niet zo veel mee bezig zijn - althans dit proberen. Want het is makkelijker gezegd dan gedaan.
 
Nu snap ik alleen niet, gezien ik volgens de 28 dagen cyclus donderdag pas ongesteld zou moeten worden, wanneer ik mijn volgende ovulatie heb.
Moet ik zaterdag als mijn eerste menstruatie dag zien of toch vandaag?
 
reageer even op dit stukje hoor.. dat is namelijk altijd moeilijk.. de ene zegt tellen vanaf wanneer je begint te bloeden hoe licht het ook is.. de ander zegt tellen vanaf dat het echt donker rood is.. dus ik denk dat je zelf even moet kijken wat je prettig vind.. wel wat ik zou doen is voor de zekerheid in week 2 van je cyclus beginnen met ovulatie testen zodat je weet wanneer je hem kan verwachten.. maar sta niet gek te kijken dat je opeens pas in week 3 een positive ovulatie test in handen hebt.. ik heb zelf een cyclus van 35 dagen.. 1e week ongesteld.. 2e week niets en in de 3e week pas mijn eiersprong..
als je stopt met anticonceptie dan verandert je lichaam vaak.. je moet er ook nooit echt helemaal van uit gaan als je met de pil een cyclus hebt van 28 dagen dat je dat ook gaat hebben zonder pil.. want nu regelt je lichaam zelf alles zonder dat een pil zorgt voor "nep" menstruatie. meestal weet je na 3 maanden van het stoppen wat je eigen echte cyclus is.. je hoeft tuurlijk niet 3 maanden te wachten tot je het gaat proberen.
omdat ik ook mijn cyclus nog niet goed ken heb ik een "knuffel momentje" om de 1 a 2 dagen met me vriend.. elke dag zou niet goed zijn voor de zaad kwaliteit (ergens gelezen). dus als je het op deze manier doet dan heb je sws 2 dagen van je eiersprong een "knuffel momentje" gehad en dus kans op zwangerschap.
 
succes!
 
Ik werk zelf in het ziekenhuis op de afdeling fertiliteit en daar is onze regel dat wij tellen vanaf het moment dat je helder rood bloed verliest en het dus goed is doorgezet. Dit is dus dag 1 dan.
Verder kan je lijf een jaar erover doen om te ontpillen. Ofwel; gekke cyclussen, ander bloedverlies, late eisprong of vroege eisprong, gepaard met veel of weinig klachten.. 
 
Terug
Bovenaan