Ongeduldig! Ik wil er voor gaan!

A

Anoniem

Guest

Hoi allemaal,

Vraagje;
Mijn vriend en ik willen, nu we besloten hebben voor een eerste kindje te gaan, heel graag beginnen met sexen zonder anticonceptie.
Maar helaas 'moeten' we wachten tot april.
Waarom, zou je denken....
Nou, ik werk momenteel fulltime en heb best een drukke baan. In de maanden september en oktober heb ik het superdruk! En aangezien ik die periode er gewoon MOET zijn, omdat anders alles in de soep loopt (ben de enige die dit werk kan doen en ik doe die opdracht dit jaar pas voor de tweede keer) ben ik gaan rekenen. Als we in of na april zwanger worden ben ik dus niet met zwangerschapsverlof in die drukste periode.
Tis verschrikkelijk stom misschien maar ik ben bang dat ze me er op afrekenen als ik er die periode, met name dit jaar, niet ben. Of dat ze me in rang omlaag zetten.
Maar aan de andere kant; ik wil nu zo graag. En mijn vriend ook! Nu we de stap eindelijk durven nemen, zit dit weer in de weg en moeten we alsnog wachten.
Hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
Houden jullie ook allemaal rekening met dit soort dingen of ben ik nu raar bezig?
Ik weet overigens dat het allemaal niet te plannen is maar toch plan ik het.....Zucht ;-(
IK WIL ZO GRAAG BEGINNEN!!!
Liefs en jullie allemaal succes,

Billie, 26 jaar, wil graag in het voorjaar beginnen voor 1e kindje

hoi billie,
wij hadden dat ook voor dat we begonnen.
nou ik wilde al heel erg lang een kindje maar mijn vriend vond het nog een beetje eng.
toen we eindelijk besloten om er helemaal voor te gaan wilde we het natuurlijk ook meteen, maar ja we zijn nu al weer een jaartje bezig. M'n vriend zegt nu. ja hadden we maar eerder begonnen.
mar aan de andere kant kan je natuurlijk ook met een maand zwanger zijn, moeilijk hé.

nou veel succes in ieder geval.

groetjes Nathalie.

hey billie,
ik kan me heel goed voorstellen dat je heel graag wil,maar toch je werk wil blijven doen.bij mij is het net andersom.ik ben helaas onlangs werkeloos geworden en ben nu op zoek naar een andere baan en ik houd met het zoeken rekening met het feit dat ik z.s.m. zwanger hoop te worden en dan eind van het jaar een kleine heb.1 voordeel als je wacht tot april:je cyclus is waarschijnlijk weer goed op gang(als je aan de pil bent  )en dan is de kans dat je snel zwanger word weer een stukje groter.sterktemet je dilemma!

Hoi,

Ik begrijp wat je bedoelt. We zijn in mei getrouwd en door omstandigheden konden we in oktober pas op huwelijksreis. We gingen naar een tropisch land, dus wilde ik geen risico lopen en heb ik tot eind oktober de pil geslikt.Ik was bang voor malaria en zo.
Voor mijn gevoel ben ik dus al langer aan het wachten op een kind.
D

Hoi Billie en adnere meiden die graag zwanger willen worden.

Ik ben moeder van een prachtige dochter van 10 maanden. Toen wij destijds besloten om "ervoor te gaan" heb ik totaal geen rekening gehouden met mijn werksituatie. Als je daaraan begint, is er altijd wel een reden om uit te stellen. Op het moment dat wij voor het echie gingen, was ik druk aan het solliciteren, omdat ik graag weg wilde bij het bedrijf waar ik werkte. Ik werd bij een nieuwe werkgever aangenomen toen ik 10 of 11 weken zwanger was. Dit heb ik tijdens het sollicitatiegesprek verteld. Hier ben je niet toe verplicht, maar eerlijk duurt het langst, vind ik.

Nu is een tweede kindje meer dan welkom, en hebben we net besloten dat ik toch weer een andere baan ga zoeken. Ik vertrouw erop dat het nu ook wel weer goed komt.  

Wat betreft de komende hectische tijd op je werk, het is de verantwoordelijkheid van de werkgever dat hij goede vervanging regelt. Als jij maar op tijd aangeeft dat je zwanger bent, is er theoretisch genoeg tijd om iemand in te werken voor jouw verlof.

Sommige dingen lopen nou eenmaal niet zoals je ze in de ideale situatie gepland hebt. Dus als je het zelf graag wilt; gewoon er voor gaan. Zoals iemand ook al schreef, je kunt wel plannen dat je in april zwanger wordt, maar voor hetzelfde geld duurt het bij jou een paar maanden en zit je volgend jaar tijdens een hectische tijd met zwangerschapsverlof. De "problemen" die daar van komen lossen zich ook wel weer op.

Succes met je beslissing en met zwanger worden, nu of over een paar maanden.
Groetjes, Karin.

Hoi hoi.

Ik ken het probleem, alleen dan vanaf vriendjes kant. Hij wilde nog niet en ik wel. Nu zijn we eindelijk zover dat ik in maart stop met de pil. Ben helemaal. Hier heb ik zolang op gewacht. Nu kan ik gaan aftellen hoeveel pilletjes ik nog moet slikken. Ik wil je heel veel suc6 wensen, alle andere dames ook!!
Dat we maar snel zwanger mogen worden en gezonde kindjes mogen krijgen.

Liefs Blondje24

Hoi meiden,
Vind het ook moeilijk of je nu rekening moet houden met bepaalde data of niet. Als ik deze maand zwanger raak, dan ben ik eind oktober uitgerekend. Dan wordt echter ook mijn zoontje 3 jaar en ik vind het niet leuk als dat heel dicht op elkaar zit. Ik denk meer aan de lange termijn hoor; de komende jaren zul je dan altijd met dubbele verjaardagen zitten! Met de feestdagen vindt ik ook niet ideaal. Maar goed, misschien zijn alle omstandigheden deze maand wel perfect om zwanger te raken en dan benutten we die kans niet......ik vind het lastig!
Patricia

Terug
Bovenaan