ongeduldig of niet

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik ben sinds vorig jaar juli gestopt met de pil (na 8 jaar slikken).
sinds die tijd probeer ik zwanger te raken maar tot nu toe nog geen postief resultaat.

ik begin me al aardig zorgen te maken en vraag me af of ik gewoon erg ongeduldig ben of dat die zorgen best al mogen.

wie kan me hierbij helpen? duurt het altijd zo lang? wat kan ik doen om het een beetje te helpen?

groetjes henriette

Hoi Henriette!

Dat is inderdaad best lang, dan zijn jullie dus al een jaar bezig!
Normaal kun je na een jaar worden doorverwezen naar de gynaecoloog, die gaat dan onderzoeken waarom het niet komt!
Ben je wel gewoon normaal ongesteld geworden? En heb je een regelmatige cyclus? Dat wil zeggen dat het keer ongeveer evenveel dagen tussen zitten, tussen 2 menstruaties.
Heb je ovulatietesten gebruikt? Deze geven aan wanneer je eisprong is, zodat je weet dat je rond die dagen het beste kunt vrijen om zwanger te worden.

Succes ermee, en anders gewoon even de huisarts bellen!

Groetjes,
Mitsj

hallo

ik ben joke en ben 26 jaar. ik ben ook vorig jaar juli gestopt met de pil. nu zit ik in ronde 11 en wacht ik of ik vandaag ongi word??? ik wet het niet of ik nu zwanger ben of niet. ik wacht maar even af.   Ik heb al ovulatie testen gebruikt en ben nu maar weer eens aan het tempen geslagen. Als het deze maand niet raak is hebben we besloten om verder te gaan. we zijn dan toch al langer dan een jaar bezig.
Heb jij wel eens getempt, of ovulatie testen gedaan?

Groetjes joke

Ha meid,

Wat een spannende tijd he? Hoe ga je ermee om? wacht je het allemaal rustig af of is het een 'moeten'? ben je totaal van de kaart als je weer ongi bent? Of denk je.... het komt vanzelf allemaal.
Want een jaar bezig zijn is echt niet lang hoor. Medisch gezien mag je naar de dokter, maar niet alle gezonde vrouwen worden binnen een jaar zwanger. Het is elke maand maar een kleine kans (want neit elk eitje is  kwalitatief in staat  om bevrucht te worden)  en de timing moet perfect zijn. En dat kun je als mens echt niet weten. Zelfs niet met ovulatietesten, die je het geld uit de zak kloppen. Voor 7 testjes betaal je al harstikke veel geld en wat is 7 testjes. Als je onregelmatig menstrueert ben je ze in 1 maand kwijt. Ik heb ze ook gebruikt maar ik werd er gek van, vooral als dat ding na een paar dagen nog niet aangaf dat mijn eisprong eraan zat te komen. Dus ermee gestopt, wat al gelijk rust gaf en me geld bespaarde.Temperaturen is ook een methode die helemaal niet 100% betrouwbaar is. en je bent dan elke dag met je ovulatie bezig wat stress geeft. en dat is echt slecht voor de kwaliteit van je eisprong of je krijgt zelfs helemaal geen eisprong. Dus vervolgens weer een teleustelling.
Wat ons heeft geholpen: gewoon proberen elke week 2 of 3 keer te vrijen en voor de rest nergens aan te denken. ook niet proberen een eisprong te voelen oid. Gewoon laten gaan. Je ziet het over een aantal weken wel weer en veel afleiding zoeken en dingen gaan doen die niet meer kunnen als je straks een kindje hebt. want dat kans dat het bij jullie niet lukt is zoveel kleiner dan de kans dat het wel lukt.

toch te gespannen? gewoon lekker naar de dokter gaan. Een onderzoek kan heel veel rust geven, lijkt me.

Ps. wil je wel wat slikken voor een betere cyslus? gebruik Efamol te koop bij DA of Etos, bij mij werkte dat super. Gewoon lekker op tijd zonder al teveel klachten en snel daarna zwanger.

O, ja..... nog een TIP

Roken en drinken heeft een  hele slechte invloed op de kwaliteit van zaad en eitjes. Het kan je kans met wel 30% verminderen. (Dus dan blijt er van de 25% kans die je al had nog maar 16% over) dus als je nog wel rookt, helemaal stoppen en je man ook. En drinken en proberen te matigen. Maar een paar glazen per week en niet meer elke dag een gezond wijntje en een paar pilsjes.

Hoi!

Dat is al best een tijd, ik vind je dus niet ongeduldig! Ik zou voor je eigen gemoedsrust eens naar de huisarts gaan, als je daar zelf aan toe bent natuurlijk!
En idd kun je eens ovulatie testen gaan gebruiken, puur om te zien wanneer je eisprong is! Temperaturen schijnt volgens mijn gyn niet vreselijk betrouwbaar te zijn!

Bloempje: ik kan het niet eens zijn met wat je schrijft. Juist het extra inzicht in je cyclus wat ovulatie testen geven, kan enorm schelen om zwanger te worden.
Daarnaast is uit onderzoeken gebleken, dat vrouwen die erg bezig zijn met zwanger worden, er niet langer over doen om zwanger te worden dan vrouwen die er niet mee bezig zijn.
En als je een jaar bezig bent is dat al best een tijd, iets van 80% van de stellen is na een jaar zwanger, dus als je bij die andere 20% hoort.................

Henriette: maak een keuze waar jij en je vriend met volle overtuiging achterstaan!
Hoop dat het snel raak is voor jullie!
Veel sterkte!

Gr. Rimke
36+3 weken zwanger

hoi hoi,

wat lief dat jullie allemaal zo snel antwoorden. tvoelt al een stuk beter nu ik mn verhaal even kwijt ben.

ik ben nog niet begonnen aan ovulatietesten of tempen. mijn man en ik hebben afgesproken dat ik er na de volgende menstruatie mee beginnen, maar ergens voel ik me er ook niet zo prettig bij. ik heb nu al soms het gevoel dat we alleen nog maar vrijen om zwanger te raken en dan waarschijnlijk helemaal. opeens hem verleiden op bepaalde dagen gaat natuurlijk ook opvallen haha.

ik denk dat ik eerst inderdaad nog even wacht en het even op zn beloop laat. dit zeg ik nu wel zo mooi maar het is inderdaad toch wel elke maand een teleurstelling...

verder slik ik foliumzuur en staaltabletten  (ik heb net bloedarmoede gehad). ik rook niet (mijn man ook niet) en drink amper.

het komt vast goed. ik houd jullie op de hoogte.

groetjes henriette

nog even...

ik lees net jouw reactie rimke.

ik schrik er best van, van die 80% en 20. misschien moet ik toch naar de dokter gaan.

op dit moment houd dat me erg tegen. toch bang dat er misschien wel wat mis is...en dat willen we natuurlijk niet weten.

eind deze week moet ik weer ongesteld worden. als ik het dan weer ben dan ga ik beslissen wat te doen... toch nog een beetje hoop dat het dit keer wel goed is!

Terug
Bovenaan