ongeduldig???

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik zal mezelf eerst maar even voorstellen, ik ben Cora, 25 jaar en inmiddels 5 jaar samen met mijn grote liefde.
Eind mei ben ik gestopt met de pil en sinds juli / augustus zijn wij bezig voor een kleintje.
In onze vriendengroep heerst er echt een babyboom, erg gezellig dus.
Nu hoor ik van veel mensen dat je moet proberen om je niet teveel met de (hopelijk ) aankomende zwangerschap bezig te houden, maar onbewust spookt het toch heel vaak door je hoofd,
zeker omdat mijn menstruatie heel onregelmatig komt.
Hoe gaan jullie hier mee om??
Ik probeer me vooral te richten op m'n werk, sporten en hobby's, en het in bed vooral gezellig te houden en het geen verplichting te laten worden, maar vind het best moeilijk.
Groetjes, Cora

Hoi,

Ik hoor dat soort kreten ook vaak om me heen maar vind het heel erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn en te denken van ach we zien wel of het lukt of niet. Zeker omdat de kansen elke maand "beperkt" zijn wil je die toch zeker wel benutten. Ik probeer me er inderdaad ook niet al te veel mee bezig te houden maar houd wel de vruchtbaarste dagen in de gaten en leef iedere keer weer naar mijn verwacxhte menstruatie uit met de hoop dat ie weg blijft. Ik ben deze maand op dag 29 en dus 1 dagje over tijd heb een test gedaan vanmorgen maar niks dus ik wacht maar weer af maar hoop er stiekem wel op. Ik denk dat het ook wel positief is dat je er bewust mee bezig bent, je wil niet voor niks een kindje samen !! Succes met alles en hopelijk is het snel zover.

Groetjes, Vlinder.

Hallo

Ik herken me precies in jullie verhaal. Ik ben 2 maanden geleden met de pil gestopt en we hadden eerst zo iets van we gaan er niet teveel mee bezig, we zien wel   wanneer het raak is. Maar ik dacht gisteren mijn eisprong te voelen en had ook dat slijm wat je telkens overal leest. Dus ik dacht aan de slag en dat dacht mijn   viend gelukkig ook.

Het kan gewoon bijna niet anders dan dat je er veel mee bezig bent. Het is een hele verandering in je leven. Wij hebben ook al bedacht hoe we alles gaan doen als er een baby is en wat kopen we wel en wat niet. Ik betrap mezelf er ook op dat ik vaak bij de babyspulletjes sta te kijken en heb zelfs al wat gekocht omdat ik het zo leuk vond.

Ik hoop dat we het gisteren goed hadden en dat het inderdaar een eisprong was en natuurlijk dat het raak is. Ik zie wel, weer in spanning afwachten.

Groetjes Marjolein

Hallo!

Volgens mij is de beste anticonseptie: graag een kindje willen.....
Je hoort regelmatig van vrouwen die per ongeluk zwanger worden, maar zodra je er klaar voor bent en het heel graag wilt, je de dagen van vruchtbaarheid telt enz enz, dan lukt het ineens niet zo 1..2...3... ik hoor ook heel veel mensen zeggen dat je er niet teveel mee bezig kan zijn, maar hoe is dat mogelijk???
Je staat op het punt om je hele leven te veranderen, en daar zou je dan zo min mogelijk aan moeten denken?....eh...denk t niet!

Je gedachten kan je nou eenmaal niet helemaal sturen, en al ben je er bewust niet mee bezig, onbewust toch wel, kijk maar eens hoeveel zwangere vrouwen en babys je ineens ziet, die waren er altijd al, maar ze vallen je nu pas op, ja toch?

Kortom: ons geduld wordt fijn op de proef gesteld, en ik ben er nu al achter dat ik daar dus niet zoveel van heb ;-)
Achh...des te blijer ben je als het dan eindelijk zover is....

Groetjes Loes

Terug
Bovenaan