Ongeduldig

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Eind augustus hebben mijn man en ik besloten voor een kindje te gaan. Eind augustus moest ik eigenlijk weer beginnen met een nieuwe strip. 6 weken daarna ben ik ongesteld geworden. Bijna 7 weken daarna ben ik weer ongesteld geworden. Door dat de cyclussen zo lang zijn wordt ik erg onzeker en weet ik ook niet wanneer mijn meest vruchbare dagen zijn.
Het heeft even geduurt voordat ik de stap heb durven zetten maar nu we eenmaal bezig zijn kan ik niet wachten.
Nu weet ik dat er mensen zijn die al veel langer bezig zijn maar ik weet niet hoe ik de rust moet bewaren hierin. Vooral omdat ze zeggen dat als je te veel bezig bent met het zwanger willen worden de kans kleiner is dat het lukt. Daarbij komt ook dat ik snel gestresst ben.
Heeft iemand tips?

Met de pil heb je nou eenmaal een ontpil periode dit kan een maand zijn maar ook een jaar voor je cyclus regelmatig is.

Wat je eventueel kan doen om je vruchtbare dagen in de gaten te houden is naar je lichaam luisteren.
In je vruchtbare dagen gaat namelijk je libido omhoog en krijg je dikkere elastische afscheiding..
En verder om de 2a3 dagen gemeenschap hebben.

Wij hebben best een tijd moeten wachten, totdat ik zwanger werd (ben nu 15 weken zwanger) van ons eerste kindje.

Mijn cyclus schommelde tussen de 29 en 40 dagen. Na een half jaar proberen zwanger te worden, ben ik de ovulatietesten van Sensitest gaan gebruiken, omdat mijn vruchtbare dagen zo erg van elkaar verschilde.

Op een gegeven moment sloeg ik hierin ook door, stond met de test klaar zodra mijn man van zijn werk kwam en hij een keer, zeer terecht, tegen mij zei; we willen beide heel graag een kindje maar jij wilt alleen nog maar met mij vrijen als de test zegt dat het de juiste periode is. Ik wil het graag doen omdat ik van je hou.

Daar had hij natuurlijk gelijk in, was er echt teveel mee bezig! Vanaf toen wel elke maand blijven testen en een paar maanden daarna was het raak. En die maand was ik er inderdaad minder mee bezig geweest!

Het gevoel dat je zwanger wil worden snap ik heel goed, wij hebben bijna een jaar erop gewacht, maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn.

Oh ja, heel herkenbaar.
Wij hebben lang nagedacht over een derde. Nu de knoop eenmaal is doorgehakt kan ik niet wachten!
Ik had t geluk dat het de eerste twee keer gelijk raak was, dus ergens verwacht je dat dat dan nu ook zo is. Hebben ook echt gewacht met beginnen tot we er echt aan toe waren want ik dacht het is natuurlijk gelijk raak. Helaas is dat dit keer niet zo. Deze maand is ronde 5.
Ik weet dat dat nog niks is vergeleken met sommige hier...maar ja, ik had t niet verwacht.

Ik ook doe mijn uiterste best om mijn gedachten te verzetten. Dat lukt het eerste deel van de maand aardig door t plannen van leuke dingen.
Maar die laatste week is het echt moeilijk en merk ik dat ik er echt vaak aan denk en alert ben of ik iets voel enzo.
Best irritant, maar ja.

Probeer nu ook steeds tegen mezelf te zeggen dat t ook nog wel eventjes kan gaan duren dus dat ik iets verder moet kijken dan elke maand.
Dus dat probeer ik nu maar.
En ik blijf gewoon hopen. A.s vrijdag is mijn nod. Nog geen symptomen maar fingers crossed!

Succes jij.
Gun je lijf ook wat tijd om t ontpillen. Dat kan idd soms wel even duren.

Om zwanger te worden van de eerste was ik anderhalf jaar verder en inmiddels zijn we voor een tweede bezig en ook al weer over de anderhalf jaar heen. Het is echt verschrikkelijk. Het plezier is eraf, je wordt moe van de spanning, hoop en teleurstelling. En ik heb wel het idee: 'waarom nou twee keer bij mij'. Inmiddels gaan we ronde 21 in en starten met IUI met hormomen. Hopelijk helpt dat ons.

Ik hield dit keer vanaf het begin rekening met een lange periode en we zijn ook iets eerder begonnen met proberen dan ik anders had gedaan als ik ubervruchtbaar was. De eerste 9 maanden rekende ik nergens op en viel het niet zo zwaar. Inmiddels gaat dat niet meer op helaas.
Ik kan je dus geen tips geven, maar raad je wel aan om de eerste 9 maanden nergens op te rekenen. Zo wel, dan valt het alleen maar mee. Zo niet, dan heb je daarna je energie nodig om het te kunnen relativeren. Geen leuk tip dus, en ook niet makkelijk uitvoerbaar. Maar wel een ervaringstip ;-)

Sterkte
Wenser

Echt tips voor je heb ik ook niet... Ik probeer veel tijd te besteden aan mijn dochter en leuke dingen tedoen. De eerste 3 weken van mijn cyclus gaat dat heel goed maar de laastse week is altijd zoooo spannend! Bij mijn dochter duurde het 10 maand en nu voor een 2e zit ik inmiddels in ronde 20... Wel 2 mk en en bbz gehad afg jaar. Maar dat maakt alles nog onzekerder... Succes in ieder geval en hoop dat je snel een positieve test hebt!

Terug
Bovenaan