Ongeduldige beginner

<p dir="ltr">Hoi hoi,</p><p dir="ltr">Al meerdere uren heb ik doorgebracht op dit forum en ben ik al vele termen wijzer geworden. Mijn vriend en ik zijn recent begonnen met onze kinderwens en jullie zullen vast begrijpen dat als je daar aan begint je liever gisteren als vandaag een positieve test ziet verschijnen.</p><p dir="ltr">Helaas maakt mijn onregelmatige cyclus het niet makkelijk. De laatste 2x was mijn cyclus ongeveer 36 dagen. Afgelopen maand had ik rond 28juli mijn ovulatie en de dagen ervoor hebben we het meerdere keren gezellig gemaakt. Wanneer ik een cyclus van 36 dagen aanhoud zou ik rond de 11e gaan menstrueren.</p><p dir="ltr">Nu vind ik het zo lastig om te wachten tot de 11e met testen, wanneer zouden jullie het alvast proberen?</p><p dir="ltr">Lieve groet.</p>

Ik zou zelf pas op de 11e testen maar je hebt ook van die testen die al een aantal dagen eerder uitslag kunnen geven. 

Mijn cyclus is ook aan de lange kant en niet helemaal regelmatig. Ik hield alles zo wat bij in een app. En na de eerste maanden wat euro's verspeeld te hebben, heb ik na een cyclus of 3 mezelf voorgenomen enkel te testen na 38 dagen (de langste cyclus die ik tot dan toe gehad had)... 

Het klinkt misschien stom, maar ik zou pas testen op de 12e. Een negatieve test is gewoon een enorme domper (trust me), daarom zou ik pas de dag na je verwachte NOD testen. Echt overtijd zijn is nl een goed symptoom in mijn ogen. Plus inderdaad, de kosten kunnen goed oplopen als je elke maand test.
En reken er gewoon op dat het bij de meesten een jaar duurt voordat t raak is, als je je daar op instelt dan valt de maandelijkse teleurstelling misschien iets minder zwaar!
Sterkte!!

Ik testte met de action maar op z'n vroegst 4 dagen voor NOD. Wilde de laatste keer wachten tot 12 dpo (2 dagen voor nod). Maar ik had zo'n extreem voorgevoel dat ik moest en zou testen.. Hij bleek dan ook positief te zijn :)
Met de actiontesten kun je wel vaker testen zonder failliet te gaan, namelijk 2 testen voor 1.49. Dat zijn wel de gewone niet de early. Maar daar testte ik dus al 4 dagen voor NOD met middagurine positief mee.
Ik gebruikte zelf ook de ovulatietesten van de action. Dat zijn er 5 voor 2,49. Dat gaf mij veel inzicht in m'n cyclus. 
Succes! 

Nog een tip voor goedkope testen en tevens goedkope ovulatietesten www.sensitest.nl en dan de dipsticks. Hier staan ook vroege testen op (6 dagen voor NOD) maar mijn ervaring is ook dat vroeg testen je alleen maar gek maakt. Aan de andere kant moet je daar soms ook zelf achter komen dus dan maar beter met niet teveel geld verlies? Succes en hoop dat je snel dat tweede streepje mag zien!

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik wacht af tot de 11e en dan zullen we zien. Ik ben me er erg van bewust dat het ook een lange tijd kan duren.. ? en de action ovulatietesten zal ik maar eens in huis halen om een beter beeld proberen te krijgen van mn cyclus

Terug
Bovenaan