Ongeluk, wat een schrik.

<p>Mischien een hele stom idee maar mijn hemel. Vanochtend met mijn auto op de snelweg in een bocht in de slip geraakt. Ik had de bocht verkeerd ingeschat en die was scherpe dan ik dacht en daar tolde ik. Stond achterste voren op de weg stil auto sloeg af. Gelukkig de auto achter me reed langzaam dus die raakte me niet. Hart zal in me keel, maarja moest nog meer als een uur rijden dus diep adem gehaald, auto opgestart omgedraaid en voorzichtig met klemmen handjes veder gereden. Hoe ik zo kalm kon blijven en veder durfde was me een raadsel  Maar nu denk ik de hele tijd ik schrok al erg zal de baby in me buik daar last van hebben? Mischien een rare gedachte maar dat was het eerste wat ik dacht. Pfff moest het even van me afschrijven.</p>
 
Jeetje wat heftig zeg. Gelukkig is het goed afgelopen. Ik denk dat als je buik niet hard ergens tegenaan is gekomen zoals je stuur dat je baby er weinig tot niks van gemerkt heeft. Je hebt natuurlijk een verhoogde hartslag en bloeddruk gehad op dat moment maar dat is daarna weer gezakt, dus denk dat je je er niet druk over hoeft te maken. 
Blijf je je er toch niet goed onder voelen, bel dan je verloskundige, die kan je ook geruststellen en eventueel even nakijken. 
 
Hallo, 
Je kindje schrikt denk ik zelf niet.. wel kan het jou stress en spanning voelen..
Ik weet niet hoe ver je bent maar misschien kan je (ter geruststelling) je VK bellen.. die hebben de kennis of en  wat het dan doet met je kindje.. ook kunnen ze eventueel advies geven/controle uitvoeren etc.
Ik denk persoonlijk dat het je gelukt is door adrenaline en doorzettingsvermogen.. misschien ook omdat je op de snelweg niet zo gauw "even" langs de weg gaat staan en daardoor snel de knop om hebt gezet..
Zie het ook als iets positiefs.. jij en je kindje zijn bewaard gebleven voor een (ernstig) ongeluk en ondanks je schrik heb je toch een knop omgezet en gehandeld. Je hebt je hoofd koel gehouden in deze situatie, zie het als positief dat je ook handeld in zulke situaties.. je bent sterk en weet dus ook dat je dat voor je kind kan en zal zijn..
Nog een goede zwangerschap gewenst!
 
 
Hoi, 
Mijn Gyn vertelde dat Stress geen invloed heeft op je kindje. Ze vertelde dat er een onderzoek is gedaan met zwangere muizen, deze zijn kort ondergedompeld om het effect van stress te kunnen beoordelen. Dit was dus geen stress maar zelfs enorme doodsangsten. En er was niets aan de hand met de baby's en de muizen. 
Ik hoop dat jezelf een beetje van de schik bent bekomen. Goed dat je verder bent gaan rijden, dit is ook de enige manier om er overheen te komen. Voor hetzelfde geld had je een paar weken niet meer durven rijden hierdoor. 
Sterkte! 
 
Nou sta nog versteld van dat ik door durfde hoor haha, moest nog een uur en 10 min pff. En ik moest zo nodig plassen maar ik durfde niet meer te stoppen, want ik dacht straks stap ik uit en durf ik niet meer veder. Maar eenmaal thuis moet ik wel een traantje laten hoor. 
 
Terug
Bovenaan