Ongemakelijk onderwerp

Hallo,

Nu is dit een moeilijk onderwerp om over te praten vinden wij, nu zullen meer ouders ook zo denken , denk ik.

Er is afgelopen week na een aantal onderzoeken bij mijn dochtertje van bijna 8 maanden, geconstateerd dat ze peuter masturbatie heeft, dit komt voornamelijk voor bij meisjes en het is voor de rest niets ernstig. Ook het heeft dit niets met seksualiteit te maken, het is allen de naam die het zo taboe maakt, in het ziekenhuis kunnen ze ons veder niet meer helpen, want je kunnen er niets tegen doen.Het zijn haar hormonen, in haar lichaampje zelf en het gaat ook vanzelf over alleen wanner kunnen ze ons niet vertellen, wanneer, ze kan er last van hebben tot   ong 3 jaar. Nu heeft ze er geen pijn aan, de ene keer vind ze het niet vervelend de andere keer wel, dat is vaak als het te lang duurt.

Nu is mijn vraag zijn er ouders die dit kennen en mij kunnen vertellen hoe wij hiermee om kunnen gaan.
Ik weet dat het een moeilijk onderwerp is om over te praten, want iemand die dit niet heeft meegemaakt of nog nooit over gehoord heeft is dit moeilijk te begrijpen, vaak word het verkeerd begrepen.
Ook wij schrokken omdat we er nog nooit over gehoord hadden en nog steeds weten we nog niet veel, op internet kun je hierover niets vinden, dus proberen we het via deze weg.

Kan iemand ons hierover meer vertellen
 
Hoi,

Ik weet niet precies wat het is, ik weet dat heel veel kinderen met zichzelf spelen dit is normaal en zelfs goed om zichzelf te leren kennen, heeft ook totaal niks seksueels voor hun, mijn kinderen mogen dit ook gewoon ik leer ze wel dat ze alleen zelf eraan mogen komen en prive dus niet in het bijzijn van mensen buiten ons gezin! en als ze wat groter zijn niet zichtbaar!
Of is waar jij het over hebt iets totaal anders??
Sorry ik weet niet of je hier iets mee kan? Of het iets soortgelijks is??

Gr MJ
 
als het voor je dochter van belang is haal het uit de taboe! heb je er al op gegoogled? ik kon uit je verhaal niet heel erg goed opmaken wat er nu bedoelt wordt met peuter masturbatie, tenslotte hebben kleintjes op bepaalde ontwikkelingsniveau wel de behoefte eigen lijf te leren kennen en gaan dan friemelen dat dit neit gepaard gaat met sexuele beleving zoals wij dat kennen is logisch...

succes, enne ik vind het hardstikke goed dat je info zoekt en ruimte om te delen!
 
Fijn deze reacties.

Echt wat uitproberen werkt nog niet echt, daar is ze nog te klein voor.

In het ziekenhuis heeft ze een paar onderzoeken gehad en hebben ze haar geobserveerd, omdat ze naar ons idee niet lekker in der vel zat en wij dachten dus dat ze pijn had.
Nu ze niets konden vinden vertelden ze ons dat, dat het dan moest zijn er is een neuroloog bij geweest om epilepsie uit te sluiten, want ze hopt zo met der beentjes op en neer en knijpt der handjes fijn en is erg afwezig, natuurlijk ontzettend blij dat het geen epilepsie is natuurlijk, alleen hkunnen we hier ook niet echt iets aan, want ja als je dit te horen krijg, wat moet je er dan mee.
Ja mee leren omgaan.

Alleen misschien weet iemand, dat hebben kinderen dit eens per dag of gaat dat heel de dag door.
Onze dochter heeft het heel de dag door en naar ons idee vind ze dit ook niet prettig.

Ik hoop op een reactie van iemand

Groetjes Yv
 
Hoi,

Het lijkt me idd lastig, mijn zoontje zit ook wel eens aan zijn piemeltje, dan gaat ie lachen of hij is effe afwezig. Maar het is niet zo extreem zoals jij het beschrijft...

Als ik jou verhaal zo lees, vraag ik me af of het wel iets met masturbatie te maken heeft. Niet dat ik er nou zoveel vanaf weet, maar ik zou hier als ouder niet gelijk alles aannemen. Heb je al eens om een second opinion gevraagd bij een andere arts?

Ik wens je hier mee succes, en dat er een taboe van word gemaakt, blijft vreemd toch. Vooral bij die kleintjes, laat ze lekker hun lichaam ontdekken. Natuurlijker kan gewoon niet.

Toch fijn, zo'n forum dat je gewoon ff je hart kan luchten.

Groetjes Nens



 
misschien gek gezegd hoor maar als ze "het steken" op sexuele prikkeling (peutermasturbatie) en ze zou er last van hebben waarom zoekt die neurloog dan niet verder? sexuele prikkeling is feitelijk niet meer dan een prikkeling van het zenuwstelsel.

ik kan me goed indenken dat het enorm moeilijk voor jullie is, je weet dat je dochter niet comfortabel is en je staat machteloos.

second opinion is misschien goed idee?

succes hoor!
 
Hier exact hetzelfde verhaal. Ook 8 maanden en dezelfde onderzoeken gehad. Hopelijk kijk je nog naar deze reactie, want ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat. Weet ook niet wat ik er mee aan moet namelijk...
 
Terug
Bovenaan