Ongepland Zwanger. 39 jaar thuis niet gewenst

<p>  Help help!</p><p>Ik weet echt niet wat ik doen moet?! Vandaag positive test 4 weken en 3 dagen zwanger. Ik heb een hele goede cyclus.</p><p>Stiekem hoopte ik dat het door verhuis stress uitbleef. We gaan verhuizen, omdat ik maart 2018 ben bevallen van ons 3de wonder. Ik heb nog 2 kinderen van bijna 18 en bijna 15.</p><p> </p><p>Ik weet al precies hoe ze hier gaan reageren op de zwangerschap. Ze zullen niet blij zijn.</p><p>Ik had best een zware 3de zwangerschap en de kleine boef vraagt veel aandacht. Ga ik het wel trekken een 4de erbij, financieel en emotioneel? Het wordt lastig als ik niet support wordt thuis. We zijn verhuisd omdat de kinderen dan allemaal een eigen kamer hebben.</p><p>Mijn gedachten zijn dubbel. Leuk voor de 3de die heeft strakjes nog een broertje of zusje. De eerste jaren zal krap zijn. De 4de zal eerst bij ons op de kamer moeten. Is ook moeilijk omdat mijn man bakker is. En de ene week vroeg op bed ligt en de andere week overdags.</p><p> </p><p>Hoe moet ik dit nu allemaal doen?? Het zeggen allesss. Zit echt met mijn handen in het haar</p>

@Gabrielw Ik kan mij goed voorstellen dat je bent geschrokken aangezien een 4e niet op de planning stond/staat. Gebruikten jullie anticonceptie of was de kans om zwanger te worden toch wel aanwezig? 
Hoe weet je zo zeker dat ze thuis niet blij zullen zijn hiermee? Is een 4e wel eens ter sprake gekomen?
Ik adviseer je om heel snel in gesprek te gaan met je partner en je zorgen te delen, hoe moeilijk dit ook is. Hij heeft in mijn ogen het recht om te weten dat je in verwachting bent. Daarnaast moet je beslissingen in deze situatie echt niet alleen nemen, daar heb je elkaar bij nodig. Bespreek de mogelijkheden, de knelpunten en uit vooral jullie gevoelens naar elkaar. Wees eerlijk!
Uiteindelijk bepalen jullie samen of jullie deze zwangerschap afbreken of doorzetten. Dat kan niemand anders voor jullie doen!
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, sterkte!

Ik gebruik condooms. Ik heb ook maar 2 keer seks gehad in de maand. Ik kan niet aan andere anticonceptie omdat ik overgevoelig ben voor de hormonen spiraal. De pil is ook geen optie. Ik kan ook niet aan een koper spiraal omdat ik heel erg lang vloei met de ongesteldheid. Ik heb hier ook medicijnen voor. Mijn man moet geholpen worden maar hij durf niet. Ik heb eigenlijk zelf al de keuze gemaakt, maar wil mijn man voor 100% meeh ebben

Ik gebruik condooms. Ik heb ook maar 2 keer seks gehad in de maand. Ik kan niet aan andere anticonceptie omdat ik overgevoelig ben voor de hormonen spiraal. De pil is ook geen optie. Ik kan ook niet aan een koper spiraal omdat ik heel erg lang vloei met de ongesteldheid. Ik heb hier ook medicijnen voor. Mijn man moet geholpen worden maar hij durf niet. Ik heb eigenlijk zelf al de keuze gemaakt, maar wil mijn man voor 100% meeh ebben

@Gabrielw Ik herken je verhaal als het gaat om anticonceptie. Ik ben zelf ook overgevoelig voor hormonen, dus ik ken de lichamelijke reacties. Tevens zijn mijn menstruaties ook zo heftig. Dat je man 'angst' heeft voor een sterilisatie kan ik ook wel begrijpen. 
Aangezien je maar twee keer seks heb gehad in de maand is het eigenlijk heel bijzonder dat het gelukt is. Ik/wij zijn al bijna een jaar bezig zonder succes (wel een mk).
Vanzelfprekend wil je je man meenemen in jouw keuze, maar dan zul je wel open kaart moeten spelen. Deel je gevoelens, geef hem tijd en ruimte om het te verwerken en communiceer met elkaar. 
Is hij ondertussen al op de hoogte van de zwangerschap? En wil jij het houden?
Nogmaals sterkte!

Je kan er nu weinig meer aan veranderen. Je bent oud genoeg om je eigen beslissingen te nemen toch? Laat je niet beïnvloeden wat andere van de situatie vinden. Hier precies hetzelfde niemand staat achter een 3de kindje en we zijn ook al weer 14 maanden bezig bij mijn 1ste zelfs 25 maanden. Maar ik kan prima mijn eigen beslissingen nemen en laat me door niemand beïnvloeden. Mijn 1ste zou ook bij mij op de slaapkamer moeten maar gelukkig zijn we voor die tijd verhuisd. 

Terug
Bovenaan