<p>Hallo allemaal!</p><p>Mijn vriend en ik zijn al 8 jaar samen (waarvan 3 samenwonend). Hij heeft me vorig jaar ten huwelijk gevraagd en we wilden net beginnen met een bruiloft plannen. Hij is echter nog mentaal aan het bijkomen van een zware operatie van zijn vader deze zomer, is nu werkloos na een stomme baan en zit gewoon niet lekker in zijn vel. Ik ga in december (dan ben ik precies drie maanden zwanger...) beginnen met een nieuwe baan, omdat ik ook niet happy ben op mijn huidige baan. Daarnaast hebben we meerdere andere tegenslagen gehad dit jaar. Kortom: echt een rotjaar gehad. En weet ik sinds anderhalve week dat ik dus ongepland zwanger ben. Aan de ene kant ben ik soms erg blij (we weten al 8 jaar dat we 'ooit' kinderen willen) en is abortus voor mij eigenlijk geen optie. Maar aan de andere kant denk ik: zou ik niet blijer moeten zijn? Ik voel (nog) niet echt een band o.i.d. en kan me er nog weinig bij voorstellen. Het 'gevoel' is er nog helemaal niet. </p><p>Ik zou heel graag horen van andere aanstaande moeders hoe zij de eerste weken ervaren hebben nadat je ontdekte dat je zwanger was. Hoe was dat bij jullie? </p><p> </p>