Ongepland zwanger / geen relatie

Poeh meid wat een situatie. Ik zou niet weten hoe ik je goed advies kan geven, anders dan dat je denk ik heel goed bezig bent met alles afwegen en bedenken. Er is ook nog een optie dat je het kindje laat komen en door een ander gezin laat opvoeden als alternatief voor abortus, maar ook dat is geen makkelijke weg (maar levert misschien minder spijt op). De makkelijke weg is er sowieso niet, maar als ik je levenservaring hoor zul je welke weg dan ook aan kunnen. Een man die in elk geval het vaderschap aan wil gaan is in elk geval al een mooi meegenomen pluspunt. Heel veel succes met je keuze, hoop dat je hier mensen treft die hetzelfde hebben meegemaakt en je misschien beter advies kunnen geven of ergens anders in je omgeving of in professionele hulpverlening iemand treft die je hierin kan steunen ipv je de grond in te trappen.

Ik hoop dat ik je toch mag feliciteren met je zwangerschap. Je klinkt als een enorm sterke vrouw en ik denk echt dat jij dit kindje groot kunt gaan brengen. Met of zonder je vriend. Dit kindje is er met een reden. Als je denkt spijt te krijgen van een abortus, doe het dan alsjeblieft niet. Je moet hoe dan ook voor jezelf kiezen, want een kind blijft voor altijd. Veel sterkte, maar ik denk dat jij eigenlijk heel goed weet wat je wil

Een appartement met 1 slaapkamer is prima hoor voor de eerste periode. Je kunt wellicht het een en ander anders neerzetten, of dat iemand anders dat voor je doet, qua ruimte creëren. Ik begrijp je twijfels, je gevoel. Je lijkt me een sterke vrouw. Mocht je dit echt willen dan kun jij dit. Een kind krijgen is prachtig maar steun en wat hulp heb je tijdens de zwangerschap en de periode erna wel nodig. Sterkte en fijne dagen 

Een hele moeilijke situatie, en niet makkelijker gemaakt omdat het idd jou keuze moet zijn. Ik ben zelf 14w, ongepland en in een relatie die we wouden beëindigen net voordat ik erachter kwam. Het gaat niet goed met onze relatie en we gaan waarschijnlijk uit elkaar, maar ik kon het niet weg laten halen. Wij hebben besloten dat het misschien niet doorgaat qua ons, maar wel qua kind, en dat we dus co-ouders zouden worden als dat zou moeten. Er ligt nu veel minder druk op de relatie en we kunnen beter nadenken over ouderschap en wat we voor het kind willen. Wat er ook gebeurd, zal het niet makkelijk zijn, maar het maakt onze levens wel voller. Misschien een idee voor jullie on over na te denken? Sterkte!!

Wat een lastige afweging! Misschien heb je iets aan onderstaande link. Soms helpt het om met een ‘buitenstaander’ eea op een rijtje te zetten. Veel sterkte!
https://fiom.nl/ongewenst-zwanger

Terug
Bovenaan