Ik ben nu 20 wkn totaal ongepland en onverwachts zwanger van de derde. Ik was net amper 4 mnd daarvoor bevallen van onze 2e. We hebben makkelijke kinderen, alleen wel een traumatische bevalling gehad, onze zoon kwam onverwachts veelstevroeg op de wereld, verbleef vervolgens maanden in het zkh.
Hoe dan ook, eigenlijk al vrij snel na mijn bevalling hebben we het vaak besproken met mijn man, een derde.. hij wilde absoluut niet en ik gaf hem aan dat ik het nog wel zou willen.
Ik heb het nieuws wel op een hele leuke manier verteld aan hem (en ook opgenomen). Hij is totaal in shock maar na een dagje slapen gaf hij me een knuffel en zei ‘we gaan ervoor’.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat hij het zwaar heeft, ik ben vaak ziek zwak en misselijk dus moet hij ons verzorgen, hebben (weer) een verbouwing achter de rug, auto moest omgewisseld worden en de komende weken gaan we weer met een babykamer aan de slag. En ja, straks is het nog maar afwachten hoe we het gaan hebben en de eerste paar maanden zullen we het weer zwaar gaan hebben..
Hij staat enorm onder druk en ik doe mijn best om ook leuke dingen te plannen tussendoor zodat we er weer tegen aan kunnen. Mijn ouders komen ook vaak helpen, ook in de periode dat we veel in het zkh waren hebben zij ervoor gezorgd dat bij ons in het huishouden alles op rolletjes liep, hoe vaak er niet wordt gekookt voor ons.. Mijn man is hier erg blij mee trouwens. Onze oudste heeft trouwens niet goed gereageerd op de komst van de derde, hij zei letterlijk ‘mama, ben je een kindjesmaakmonster geworden ofzo’. Ook enorm teleurgesteld dat we weer niet op vakantie konden gaan dit jaar.
Dit zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden. Ik hou steeds ook voor ogen dat we het tijdelijk zwaar zullen hebben en hoe gezellig het zal zijn over een paar jaar, dat is voor nu onze drijfveer, maar makkelijk is het absoluut niet.. Onderschat dit niet en praat er met elkaar over.
Succes!